بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۰۲۲
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اذعان به اینکه بزرگترین چالش استان در حوادث کار به تعداد کم بازرسان اداره کل برمی‌گردد، اضافه کرد: بر اساس چارت باید این استان ۲۸ بازرس کار داشته باشد و این در حالی‌ست که شمار بازرس‌های کار در استان ۸ تا ۹ نفر است.
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲

علی نورانی در جمع خبرنگاران به وجود بیش از ۱۶۰۰۰واحد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به دلیل حساسیت موضوع، الزام بازدید بازرسان کار از واحدها را به ۶۰۰ بازرسی به ازای هر بازرس افزایش دادیم اما در این شرایط نیز تنها می‌توان از ۵۰۰۰از این ۱۶ هزار واحد بازرسی کرد.

وی با بیان اینکه بازرسی از واحدها تنها یکی از وظایف بازرسان است و وظایف متعدد دیگری نیز دارند، تاکید کرد: بر اساس قوانین هر بازرس باید سالانه از ۳۰۰ واحد بازرسی انجام دهد اما با توجه به کمبود جدی بازرس ما در استان این رقم را به دو برابر افزایش دادیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: هر چه تعداد بازرسی‌ها از واحدها بیشتر باشد می‌توان بهتر بر نظامات ایمنی کار در واحدها نظارت کرد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی محیط کار تنها با بازرسی صرف نیز محقق نمی‌شود، ادامه داد: ایمنی کار و کاهش حوادث مرتبط با کار یک فرآینده چند وجهی و پیچیده است و به یک مجموعه از فعالیت‌ها نیاز دارد.

اولویت دهی به بازرسی از واحدهای پرخطر

وی با اشاره به تعدد واحدهای صنعتی و تولیدی در استان خاطرنشان کرد: ما در اداره کل موظفی بازرسان کار را از ۳۰۰ واحد به ۶۰۰ واحد افزایش دادیم تا امکان نظارت بر تعداد بیشتری فراهم شود.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌ها اولویت را به واحدهای پرخطر دادیم، تصریح کرد: با این وجود در برخی شهرستان‌ها تعداد واحدهای پرخطر بیشتر از موظفی بازرسان کار است و از این رو امکان بازرسی از همه واحدهای پرخطر نیز وجود ندارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه حوادث نتیجه عمل ناایمن و یا شرایط ناایمن است، عنوان کرد: بازرسان کار در استان از ۱۶ هزار واحد استان تنها امکان بازرسی از حدودا ۵۰۰۰ واحد را دارند و لذا برهی واحدها به ناچار مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر