بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۵۴۸
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی برای ایجاد گفتمان فرزندآوری در لایه‌های مختلف جامعه خبر داد.
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

 به گزارش بازار کار ، محدثه درویشی  با بیان این نکته که هرمزگان جزو استان‌های جوان کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان هرمزگان از نظر جوانی جمعیت بر اساس آمارهای معتبر جایگاه دوم کشور را دارد و برخی از شهرستان‌ها در وضعیت مطلوب قرار دارند.

وی با اشاره به نرخ موالید مطلوب، عنوان کرد: نرخ موالید مطلوب از سوی وزارت کشور تعیین می‌شود تا میانگین باروری به بالای ۲.۵ برسد و به این معنا است که اگر به این هدفگذاری برسیم یعنی بحران جمعیت را سپری کرده‌ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، با اشاره به مغفول ماندن برخی از قوانین جوانی جمعیت، تصریح کرد: برخی از اقدامات نرم‌افزاری در حوزه قانون هنوز به سر انجام نرسیده‌اند اما در بحث‌هایی نظیر واگذاری مسکن، اعطای وام‌های فرزند آوری شاهد بهبود هستیم.

درویشی با اشاره به جست‌وجو و تحقیقات میدانی برای پایش موانع فرزند آوری در جامعه، خاطرنشان کرد: بیشترین مسئله‌ای که استان هرمزگان در حوزه فرزند آوری آن روبرو است نبود کنشگر و فعال فرهنگی در این زمینه است تا هم قوانین و فواید فرزند آوری را برای جامعه تبیین کنند و هم از نظر پزشکی و روان‌شناختی به موضوع اقناع‌سازی آگاه باشند تا بتوانند به این سوال که «چرا فرزند آوری برای کشور خوب است؟» پاسخ دهند.

وی گفت: نیاز است افرادی که در بستر و بطن جامعه هستند برای تغییر تفکر فرزند کمتر، زندگی بهتر وارد میدان شوند. از روحانیون و پزشکان گرفته تا معلمین و بازاریان باید برای ایجاد گفتمان افزایش جمعیت فعالیت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، آموزش را قدم اول در تغییر رویکرد فرزندآوری دانست و خاطرنشان کرد: امسال دوره تخصصی تربیت مربی جمعیت و فرزندآوری با مشارکت جهاد دانشگاهی برای اقشار مختلف به صورت تخصصی برگزار می‌کنیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر