بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۱۰۸
وزیر علوم در آئین تجلیل از اساتید و سرآمدان علمی دانشگاه یاسوج خبر داد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال ردیف بودجه‌ ویژه‌ای برای ۳۰ دانشگاه برتر که در فعالیت‌های پژوهشی رقابت می‌کنند در نظر گرفته شده است. به همین دلیل دانشگاه‌ها می‌توانند در رقابت فعالیت‌های پژوهشی، جزو دانشگاه‌های برتر قرار بگیرند تا بتوانند از این ردیف اعتباری بهره‌مند شوند.
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
اختصاص ردیف بودجه‌ ویژه برای ۳۰ دانشگاه برتر در فعالیت‌های پژوهشی

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه یاسوج، محمدعلی زلفی‌گل در آئین تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه یاسوج گفت: ما باید یاد بگیریم که قدر اساتید دانشگاه را بدانیم و به وجود آنها افتخار کنیم، زمانی که مسئولیت را پذیرفتم از همه وزرای پیشین علوم دعوت کردم و جلسه بسیار خوبی داشتیم و پیشنهادات و انتقادات بیان شد، با برگزاری این جلسات خواستیم نشان دهیم که پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه کار و عملکرد همه روسای پیشین و وزرای پیشین است و ما قدردان آنان هستیم.

وزیر علوم افزود: مزیت‌های نسبی هر منطقه‌ای اهمیت دارد، اما یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌ها مزیت‌سازی است، اساتید و دانشجویان این توانایی را دارند که مزیت‌های جدیدی رقم بزنند، پس به این دلیل دانشگاه‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: دانشکده فنی و مهندسی گچساران و یاسوج می‌تواند توسعه پیدا کند، چه ضرورتی دارد دانشگاه دیگری را تأسیس کنیم، و بعد اعتبارات را پخش کنیم و عملاً نتوانیم یک دانشگاه کیفی داشته باشیم، وقتی دانشکده مهندسی همین دانشگاه فضای نیمه‌ کاره‌ای دارد، ابتدا باید کمک کنیم ساختمان همین دانشکده تکمیل شود و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه را تکمیل کنیم.

زلفی گل افزود: امسال ردیف بودجه‌ای برای 30 دانشگاه برتر کشور درنظر گرفته شده، به همین دلیل دانشگاه‌ها می‌توانند در یک رقابت فعالیت‌های پژوهشی، جزو دانشگاه‌های برتر قرار بگیرند تا بتوانند از این ردیف اعتباری استفاده کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تجلیل از اساتید دانشگاه، 24 نفر از افرادی که رتبه‌های دانشگاه را در رشته‌های مختلف افزایش داده‌اند و نقش کلیدی دارند، تشویق شوند و جایزه ویژه 50 میلیون تومانی به عنوان پژوهانه به این افراد تخصیص داده شود.

محمدعلی زلفی‌گل اظهار کرد: دانشگاه یاسوج از نظر فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات، امکانات خوابگاهی و ورزشی، جزو دانشگاه‌های برتر کشور است، همان‌گونه که استاندار به خوبی گفتند که این زیرساخت‌ها راحت بدست نیامده و نتیجه عمر روسای قبلی، کارکنان بازنشسته بوده است، ما باید قدردان گذشتگان باشیم، از عسگریان، ارژنگ، رحیمی، عریان و رمضانی تشکر می‌کنم.

وی گفت: امکانات آزمایشگاهی در زمان روسای قبلی تهیه شده و باید قدردان گذشتگان باشیم.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور وزیر علوم در یاسوج گفت: 14 عضو از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت‌های اجرایی وزارتخانه‌های کشور دارای مسئولیت هستند و از این بابت خوشحالیم که می‌توانیم به مردم از این طریق خدمات ارائه کنیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر