بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۰۶۸۷
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: جذب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل امسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.
حامدرضایی گفت: از ابتدای سال تا کنون با رشد ۱۲ برابری جذب مشارکت‌های مردمی روبرو هستیم و در تامین وسایل کمک توانبخشی نیز تلاش خود را افزایش دادیم تا در تکمیل زنجیره پیشرفت استان موثر باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: برای تکمیل زنجیره پیشرفت استان ۶ بخش عمده در سازمان بهزیستی تعریف شده است که توسعه زیرساخت‌ها را در گام اول مورد توجه قرار داده و راه اندازی و استفاده از ظرفیت مراکز تامین و توسعه با ریز کردن ساختار سازمان و ارائه خدمات راحتتر را اولویت خود قرار دادیم.
او تصریح کرد: افزایش تعداد مراکز خدمات رسان به افراد تحت پوشش جامعه هدف در ۲ بخش صورت می‌گیرد که صدور مجوز یک بخش بوده است و در این راستا ۷ مرکز توانبخشی و ارائه خدمات افزایش یافته و ۲ مرکز نیز در دست اقدام داریم.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در بحث اقتصاد و معیشت که دغدغه اصلی بهزیستی می‌باشد، در جهت ایجاد و کمک به اشتغال جامعه هدف اقداماتی انجام گرفته است و راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی، تشکیل گروه‌های همیار بانوان، پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی و بیمه‌های خویش فرما و کارفرمایی که در طی ۸ ماهه امسال از مجموع ۶۹ میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان به جامعه هدف جذب شده است و قرار شده تا ۱۸۲ میلیارد تومان دیگر نیز به اعتبار این بخش اختصاص یابد.
رضایی بیان کرد: تعداد مددجویان پشت نوبت دریافت مستمری در این استان در سایه توجه دولت سیزدهم و تسهیل بررسی در کمیسیون‌های پزشکی به صفر رسیده و زمان انتظار مددجویان در بررسی‌های کمیسیون در دولت سیزدهم در اردبیل از یک و نیم سال به زیر ۲ ماه کاهش یافته است.
او ۲ برابر شدن بهره‌مندی از کمک هزینه پرستاری مددجویان را از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان در استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در این راستا به یکهزار و ۲۰۰ نفر در هر ماه ۲۷ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: در بخش توانبخشی معلولان، ۵۶ مرکز شبانه روزی و ۲۹ مرکز روزانه در استان فعال است و کل پرونده‌های تشکیل شده برای افراد معلول در استان ۲۶ هزار و ۳۷۹ فقره است و در بخش مردم محور بودن خدمات بهزیستی نیز از برنامه هزار محله کم برخوردار در کشور، سه محله سهم استان اردبیل بود که در اجرای آن، با ۳۳۷ نفر در مشگین شهر، نمین و محله میراشراف اردبیل رو به رو ارتباط برقرار شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر