بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۰۷۰۷
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج شهرستان نمین
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج شهرستان نمین گفت: برای حمایت و پشتیبانی مردم شهر و روستا به افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه که ماهیت اصلی آن اشتغالزایی می‌باشد اقدام نموده ایم.
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهرام علیزاده در گفتگو با خبرنگار ما، تصریح کرد: با لطف خدا، کرامات اهل بیت (ع)، عنایات شهدا و با همت و پشتکار مردم بصیر و همچنین باتوجه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولیدات ملی برای پیشرفت و توسعه این مهم، گام در کمی و کیفی سازی صندوق‌های قرض‌الحسنه نهادیم که با مدیریت درست توانستیم ۶۶ صندوق قرض‌الحسنه فعال برای شهرستان نمین ایجاد نماییم.
وی ادامه داد: جهت ارتقا و پیشبرد این صندوق‌ها با تعامل صندوق کارآفرینی امید توانستیم برای ۳۰صندوق روستایی به مبلغ ۳میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره دریافت کنیم؛ که با سپرده گذاری و وام دهی صندوق‌های قرض‌الحسنه علاوه بر وام‌های حمایتی توانستیم بیش از ۲۵۰۰ اشتغال کوچک و بزرگ از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه جذب نماییم..

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ صندوق‌هایی که بیشترین ظرفیت اشتغال آفرینی و اقتصادی را داشتند با تعامل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نمین برای آن‌ها شرکت تعاونی فراگیر ملی و تعاونی محلی تشکیل دادیم که این تعاونی‌ها با ایجاد اشتغال و افتتاح کارگاه و تولیدی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی اقتصادی، بزرگترین اقدام مهم را برای منطقه کوچک و محروم رقم زدند و اکثر این صندوق‌ها و تعاونی‌ها به سرخوشه‌های اشتغالزایی و اقتصادی تبدیل شدند.
وی خاطر نشان کرد: با تعامل بسیار خوبی که با دستگاه‌های اجرایی شهرستان نمین داشتیم توانستیم در طرح حمایت از مشاغل خانگی، برای اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه، گروه‌های جهادی، تعاونی‌ها و فعالان اقتصادی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی جذب نموده و مسبب اشتغال آفرینی باشیم. در این راستا لازم می‌دانم از همکاری اداره صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و کمیته امداد شهرستان نمین تقدیر و تشکر نمایم..
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج شهرستان نمین بیان کرد: برای حمایت از فعالان اقتصادی، کارآفرینان، کارفرمایان و گروه‌های اقتصادی در بازه زمانی ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ از تسهیلات تبصره ۱۶ بیشترین جذب را نسبت به جمعیت شهرستان و سهمیه ابلاغی دریافت نمودیم و برای ۱۷۲نفر در عرصه‌های مختلف ایجاد اشتغال کردیم که از این آمار بیش از ۷۰ کارگاه کوچک وبزرگ را در بر می‌گیرد. در کل بسیج سازندگی شهرستان نمین در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی بیش از ۲۵۰ پروژه و کارگاه اشتغالزایی و بیش از ۵هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نموده است.
وی افزود: جهت بازاریابی و فروش محصولات و تولیدات کارآفرینان و صندوقداران اقدام به بیش از ۵۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی شهرستانی، استانی و کشوری در همایش ها، اجلاسیه ها، نمایشگاه دفاع مقدس و مناسبت‌های مختلف با حضور مسئولین کشوری و استانی نمودیم؛ که علاوه بر فروش محصولات، تنوع عرصه‌ها، آشنایی با نوع کار‌ها و حضور کارآفرینان متعدد یکی از شاخص‌های برجسته‌ی اقتصاد مقاومتی این شهرستان بود. بازدیدکنندگان غرفه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج شهرستان نمین سردار فدوی، سردار زهرایی، سردار حزنی، سردار مولایی، سردار بابازاده، سردار محمدی اصل، نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل و عموم مردم بودند.
علیزاده تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی رایگان در قالب توانمندسازی و خدمات رسانی به بسیجیان با تعامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان از طریق هماهنگی حوزه‌های مقاومت برای اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه، جهادگران، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و پایگاه‌های مقاومت به بیش از سیصد نفر فرصت شغلی ایجاد کرده ایم.
وی ادامه داد: این دوره‌ها در عرصه‌های مختلف صنایع دستی، صنایع تبدیلی، کشاورزی، دام و طیور و گا‌ها صنعت و دانش بنیان بوده که با ۸۶۰۰جلسه دوره آموزشی بیش از ۲۰۰۰نفر فراگیر شده اند. لازم به ذکر است بعد از اتمام دوره ها، گواهی اشتغال معتبر در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
شهرام علیزاده خاطر نشان کرد: از کانالی دیگر برای بازاریابی، تبلیغ و فروش محصولات، مستندسازی و رسانه‌ای کردن اقدامات با صدا و سیمای مرکز اردبیل تعامل برقرار کردیم و نزدیک به ۵۰ کارگاه اشتغالزایی و مشاغل خانگی با مصاحبه کارآفرینان فعال، ضبط و مستند نمودیم. این مستند‌ها به مدت ۹ماه هرهفته در چهار نوبت از برنامه اقتصادیمیز شبکه استانی سبلان پخش شده و ادامه دارد. علاوه بر این، در چندین برنامه دیگر از جمله؛ در شهر، جوانان فعال، تزه گون، گجه لر حضور و مصاحبه زنده فعالان اقتصادی ما پخش شده است..
وی در پایان تاکید کرد:.اینجانب بعنوان تسهیلگر و مسئول اقتصاد مقاومتی سپاه نمین طبق بررسی‌های استانی و کشوری انجام گرفته، در سال ۱۴۰۰ رتبه اول استان، سال ۱۴۰۱رتبه اول استان و کشور و در سال ۱۴۰۲ رتبه اول استان را در قرارگاه اقتصاد مقاومتی کسب نموده ام..
و در سال ۱۴۰۱ خواهران نوری و باقری بعنوان صندوق قرض‌الحسنه برتر کشور و تعاونی اشتغالزای برتر کشور و در سال ۱۴۰۲ خواهران بینش، باقری و، ولی زاده بعنوان تعاونی‌های اشتغالزا و صندوق اشتغالزای برتر کشور در جشنواره کشوری مالک اشتر حائز رتبه شده و به دیدار رهبری راه پیدا کردند.
همچنین در سال ۱۴۰۲ در همایش کشوری طلایه داران و جهادگران اقتصاد مقاومتی خواهر شادمان بعنوان کارآفرین نمونه انتخاب شدند.
علاوه بر رتبه‌های کشوری پنج نفر از برادران و خواهران بعنوان فعالان اقتصادی استان منتخب شده ودر سالن ولایت سپاه تجلیل شده اند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر