بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۰۸۵۶
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی کردستان توسعه کشاورزی را در استان به همراه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان، اظهار کرد: فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی استان کردستان در راستای توسعه کشاورزی بسیار مهم و مفید است.
وی افزود: امروزه پژوهش بیشترین رونق را در کشاورزی ایجاد می‌کند و طرح‌های پژوهشی که در موضوع کشاورزی انجام می‌شود بیشترین بازده را برای اقتصاد استان دارد.
اسکندری گفت: متأسفانه امروزه نیروی متخصص کار در حوزه کشاورزی در استان وجود ندارد و در بعضی از پروژه‌های کشاورزی با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستیم و مجبور هستیم از استان‌های دیگر نیرو جذب بکنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: حوزه آموزش جهاد دانشگاهی با توجه به اقدامات و دوره‌های کاربردی که دارد می‌تواند نیاز به آموزش نیروی انسانی را در بخش کشاورزی را در استان رفع کند و این موضوع می‌تواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی داشته باشد.
وی در پایان یادآور شد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه پژوهش و آموزش کمک شایانی به جهاد کشاورزی استان بکند و در این خصوص لازم است تفاهمنامه‌ای منعقد شود.
اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز گفت: جهاد دانشگاهی استان کردستان در حوزه‌های مختلف همچون پژوهش، اشتغال، آموزش و کارآفرینی و فرهنگی توانسته نقش مهمی را در راستای توسعه استان کردستان ایفا نماید.
وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم جهاد دانشگاهی استان کردستان ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان‌های سنندج و بیجار بوده که استقرار چندین شرکت دانش بنیان و واحد فناور از جمله دستاوردهای این مراکز در استان کردستان است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم این نهاد در استان بسط و گسترش فعالیت‌های پژوهشی بوده که در این راستا طی چند سال اخیر توانسته با برنامه‌ریزی دقیق، روند رو به رشدی را در استقرار واحدهای دانش بنیان داشته باشد.
اسدی گفت: رویکرد فعالیت‌های دانش بنیان استفاده از نیروهای جوان متخصص، پر انرژی و با انگیزه در قالب مجموعه‌های دانش بنیان است و در این راستا یک مجموعه دانش بنیان در حوزه کشاورزی (کشت بافت) در معاونت پژوهشی مستقر گردیده و مشغول فعالیت می‌باشند
وی گفت: عقد تفاهم نامه همکاری در حوزه آموزش و پژوهش فیمابین جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی می‌تواند در توسعه کشاورزی استان تأثیر گذار باشد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر