بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۴۰۲
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

نخستین رویداد «کارآفرینی و فناوری‌های نوین شیلات» کشور روز سه شنبه در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر رویداد کارآفرینی و فناوری‌های نوین شیلاتی و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حاشیه برگزاری این رویداد به خبرنگاران گفت: رویداد کارآفرینی و فناوری‌های نوین شیلات در چهار محور فناوری‌های مبتنی بر اینترنت، آبزی پروری، صید و صیادی و زیست فناوری برگزار شد.

«سیامک یوسفی» افزود: به دبیرخانه این رویداد ۲۰ ایده از ایده پردازان، محققان، اساتید دانشگاهی و دانشجویان ارشد و دکترای رشته‌های مرتبط ارسال شد که در مرحله اول پس از داوری پنج ایده به مرحله نهایی راه یافت.

وی اظهار کرد: این پنج ایده امروز در رویداد ارایه شدند که در نهایت چهار ایده منتخب و آماده انعقاد قرارداد با سرمایه گذار شدند.

وی با بیان اینکه ۲ ایده در حوزه زیست فناوری بودند، گفت: یکی از این ایده‌ها مربوط به استفاده از عصاره گیاه آختی به عنوان نگه دارنده فیله ماهی قزل آلای رنگین کمان، دومین ایده با عنوان استفاده از جلبک کارلا به عنوان دراژه شکلاتی، سومین ایده ماژول شناور‌های صیادی و چهارمین ایده هم هوشمندسازی سیستم‌های آبزی پروری بود.

یوسفی با اشاره به اینکه این ایده پردازان قدم بعدی را برای دانش بنیان شدن می‌توانند بردارند، افزود: امروز در کنار این ایده پردازان، اتحادیه‌ها و شرکت‌های خصوصی هم حضور داشتند که پس از دانش بنیان شدن شرکت ها، از طریق معاونت علمی فناوری ریاست جمهور و سایر دستگاه‌های ذیربط می‌توانند کمک‌های اقتصادی و صنعتی را دریافت کنند.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر