بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۵۱۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در بازدید از رویداد مردمی اشتغال و کارآفرینی گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی باید به تغییرات بازار کار توجه شود.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، «میثم مداحی» در این بازدید تصریح کرد: شرایط بازار کار از عدم وجود فرصت شغلی به کمبود نیروی کار در حال تغییر است و به همین دلیل لازم است در برنامه‌ریزی برای بازار کار نگرش‌های جدیدی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی بر ضرورت توجه به اصل شفافیت در بانک فرصت‌های شغلی در کاریابی‌ها تأکید کرد و افزود: سامانه جستجوی شغل برای ایجاد شفافیت لازم در فرآیند اعلام فرصت‌های شغلی و جذب نیروی کار فراهم کرده است و لازم است کاریابی‌های استان هم تلاش‌ها و فعالیت‌های خود را در جهت تقویت این سامانه هم‌راستا کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تأکید بر این‌که معرفی به کار بخشی از فرآیند اشتغال نیروی کار محسوب می‌شود، تصریح کرد: تلاش ما باید برای ایجاد اشتغال پایدار باشد و به همین دلیل لازم است با مداخلات حاکمیتی سازوکار‌هایی طراحی شود تا نیروی کار و کارفرمایان و اختصاص فرصت شغلی مرتبط با مهارت افراد به‌صورت دقیق‌تر هم‌رسانی شوند و کاریابی‌ها واقعی‌تر شوند.

مداحی فرصت پیش‌آمده در این دولت برای تغییر در نگرش و تحول در فرآیند‌ها را یک فرصت مغتنم برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همت انجمن صنفی کاریابی‌های استان پیشنهادات مشخصی در راستای بهبود کاریابی ارائه شود.

برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحد‌های تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل و ... از مهم‌ترین اهداف برگزاری رویداد اشتغال و کارآفرینی است.

در این بازدید مدیر کل فنی و حرفه‌ای، معاون اشتغال و کارآفرینی، رؤسای ادارات فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر