بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۹۱۷
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در ایجاد اشتغال متعهد شده طی سال جاری، ۲۴ درصد از سهم خود جلوتر است.

جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در استان مرکزی طی سال جاری، ۲۴ درصد از سهم تعهدی جلوتر است، گفت: تعهد ایجاد اشتغال امسال دستگاه‌های اجرایی این استان ۱۰ هزار و ۹۹۶ شغل بوده است.

وی افزود: تاکنون تعداد اشتغالی که در سامانه ملی رصد کشور توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده ۱۳ هزار و ۶۶۶ فرصت شغلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی درخصوص ارائه تسهیلات اشتغال خانگی گفت: در دولت سیزدهم روند تخصیص تسهیلات به مشاغل خانگی تسهیل شده و فرد متقاضی واجد شرایط می‌تواند در محل زندگی خود از تسهیلات برخوردار و شغل خود را ایجاد کند.

امیدی درخصوص سامانه ثبت مشاغل خانگی و نحوه صدور مجوز تصریح کرد: افراد متقاضی می‌توانند در سامانه مشاغل خانگی که ۵۳۰ رشته در آن تعریف شده ثبت نام کنند که از این تعداد رشته، ۵۰۲ رشته به شکل ثبت محور است و به صورت برخط برای متقاضی مجوز کسب و کار صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۸ رشته دیگر نیاز به تائید از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط دارد که تا سه روز فرصت دارند و چنانچه طی این مدت دستگاه مربوطه مجوز را صادر ننماید به شکل برخط از سوی سامانه مجوز برای متقاضیان صادر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در این استان اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۹۰ درصد این اعتبار پرداخت شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر