بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۴۱۷
یک منبع کارگری در پالایشگاه آبادان
پاداش ارزیابی عملکرد به کارگران ارکان ثالث شاغل در شرکتهای تابعه وزارت نفت پرداخت نشد.
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

یک منبع کارگری در پالایشگاه آبادان از پرداخت نشدن «پاداش ارزیابی عملکرد» به کارگران ارکان ثالث شاغل در شرکت‌های تابعه نفت و گاز منطقه خبر داد. این در حالی‌ست که کارگران پیمانکاری نیز مشمول دریافت حق ارزیابی می‌شوند.
یکی از کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان به خبرنگار ایلنا گفت: شرکت نفت ماه جاری به همراه حقوق به کارگران رسمی و قراردادی شاغل در مناطق نفتی از جمله پالایشگاه آبادان حدود ۱۰ میلیون تومان به عنوان«پاداش ارزیابی عملکرد» همانند «پاداش بهره‌وری »پرداخت کرده است اما هیچ سهمی برای کارگرانی که به صورت پیمانکاری در شرکت‌های زیر مجموعه مشغول کار هستند، درنظر نگرفته است.
وی گفت: هرچند این پرداختی‌ها علاوه بر ایجاد انگیزه بیانگر حمایت مالی از نیروی کار صنعت نفت ایران است اما این حمایت و قدردانی نباید تنها شامل گروه کوچکی از نیروهای کار شود. بنابراین از مسئولان وزارت نفت انتظار می‌رود که حداقل در تخصیص پرداخت‌های انگیزشی سهم واقعی این گروه از کارگران را نیز در نظر بگیرند.
وی افزود: عمولا پاداش‌ها باید شامل همه کارگران بدون در نظر گرفتن نوع استخدام آنها صورت بگیرد و در این خصوص وزارت نفت نسبت به کارگران ارکان ثالث تبعیض قائل شده است.
این کارگر ارکان ثالثی‌های نفت گفت: تبدیل وضعیت، جلوگیری از حجمی نمودن پیمان‌ها، همسان‌سازی حقوق‌ها، همسان‌سازی‌ مزایا، همسان‌سازی پاداش‌ها و دادن سِمَت به نیروهای ارکان ثالث از مهمترین خواسته‌های نیروهای پیمانکاری است که در صنعت نفت کشور مشغول به کار هستند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر