بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۵۴۲
برطرف شدن نیاز بوشهر با تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی در این مجتمع
دکتر مسلمی نائینی در سفر به استان بوشهر از پروژه مجتمع آبزیان دریایی این نهاد در بندر دلوار که ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی برای هر دوره را دارد بازدید و تاکید کرد: با تکمیل این پروژه نیاز مجموعه‌های پرورش ماهی در قفس استان به بچه ماهی که در زمان حاضر به‌عنوان یک معضل در استان مطرح است برطرف می‌شود.
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی،  دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه در دومین روز سفر به استان بوشهر از مرکز آبزیان این نهاد بازدید و در جریان روند فعالیت پژوهشگران این حوزه قرار گرفتند.

بازدید از فاز اول پروژه مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر در بندر دلوار از دیگر برنامه‌های دکتر مسلمی نائینی و هیات همراه بود.

مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت مشارکتی در شهرک زیست فناورانه بندر دلوار شهرستان تنگستان در حال احداث است؛ عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع از سال ۱۴۰۰ آغازشده است.

دکتر مسلمی نائینی در این بازدید عنوان کرد: پروژه مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر ازجمله پروژه‌های مهم و زیرساختی در تأمین بچه ماهی است که با توجه به نیاز مجموعه‌های فعال در استان به سرانجام رساندن این مجموعه باید در اولویت باشد.

گفتنی است، شهریورماه امسال در هفته دولت به همت محققان جهاددانشگاهی بوشهر تکنولوژی و بیوتکنیک کامل تولید بچه ماهی سی باس کسب شد و در هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی شیلات و آبزیان و صنایع وابسته در تهران رونمایی و مورد تائید شورای راهبری ملی طرح‌های فناورانه قرار گرفت.

پیش‌ازاین محققان جهاددانشگاهی بوشهر به فناوری تولید غذای زنده آبزیان نیز رسیده بودند و توسعه صنعت آبزی‌پروری مدرن با استفاده از اصلاح نژاد و کسب دانش فنی تولید بچه ماهی گونه‌های دیگر آبزیان از دیگر طرح‌های در دست اقدام جهاد دانشگاهی واحد بوشهر است که هدف‌گذاری شده است.

مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی برای هر دوره را دارد که در این رابطه رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: با تکمیل این پروژه نیاز مجموعه‌های پرورش ماهی در قفس استان به بچه ماهی که در زمان حاضر به‌عنوان یک معضل در استان مطرح است برطرف می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی همچنین در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه این استان پایتخت اقتصادی کشور است اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه اقتصاد دریا محور در باورهای دینی بسیار تاکید شده که از منابع دریایی باید استفاده شود و خوشبختانه سند اقتصاد دریا محور که اخیراً تدوین شده مسئولیت سنگین به ما محول کرده است.
وی با اشاره به توان بالای جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به وجود پژوهشگاه‌های مختلف در جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و شیلات آمادگی لازم وجود دارد با هماهنگی استانداران بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان با مذاکرات لازم از ظرفیت دریا در توسعه و طرح‌های اقتصاد دریا محور استفاده کنیم.
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های نفتی، انرژی اتمی، شیلات، آبزیان گفت: ظرفیت استان بوشهر در این حوزه‌ها بسیار بالاست و جهاددانشگاهی می‌تواند نقش‌آفرینی کند.
دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه انرژی اتمی باید از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده شود تاکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در انتقال فناوری در ساخت تجهیزات، قطعات و لوازم مورد نیاز صنعت انرژی هسته‌ای کمک کند.
وی پرورش آبزیان را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با توجه با داشتن توانمندی در این عرصه تعامل و مشارکت لازم داشته باشد.
رییس جهاد دانشگاهی کشور ظرفیت جهاددانشگاهی در همه زمینه‌های مختلف در کل کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یک شبکه‌ است که در تمام حوزه‌ها تاثیرگذار است و می‌توان با به‌کارگیری این شبکه در استان بوشهر طرح‌های مورد نیاز را انجام دهد.
دکتر مسلمی نائینی یکی از پژوهشگاه‌های مهم جهاد دانشگاهی در کشور را در حوزه علوم انسانی دانست و بیان کرد: از این ظرفیت در توسعه‌های اجتماعی می‌توان استفاده کرد و پس از بررسی نیاز استان‌ها برای برنامه‌ریزی آینده می‌توان آن را در اختیار مسئولان قرار داد.
وی حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این حوزه می‌توان نیاز منطقه با توجه به وجود صنایع مختلف در عرصه تربیت نیروی متخصص در مراکز تخصصی و آموزشی و تحقیقاتی این نهاد تامین کرد.
بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی واحد بوشهر و برگزاری نشست صمیمانه با اعضای این واحد از دیگر برنامه‌های روز جاری رییس جهاددانشگاهی در این سفر دو روزه است که باهدف بازدید از پتانسیل‌های استان و استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های جهاددانشگاهی در استان انجام گرفت.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر