بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۷۱۵
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه صدور پروانه بهره برداری طی ۹ ماهه امسال در این استان نسبت به پارسال ۷۷ درصد افزایش یافته است ، گفت : ۱۶۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تملیکی از ابتدای سال گذشته تا کنون در البرز بازفعال سازی شده اند.
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

به گزارش بازارکار، "محمدانصاری" روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۵۴ واحد تولیدی صنعتی راکد و ۱۰ واحد دیگر در تملک بانکها قرار داشتند که آزاد شدند و به عرصه تولید بازگشتند.
وی اظهار کرد: برای احیای این واحدها با اشتغالزایی سه هزارو۵۳۶ نفر افزون ۲۲۷ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
انصاری ادامه داد: سال گذشته ۲۰۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در البرز صادر شد که امسال این رقم به ۳۵۶ فقره افزایش یافته است .
وی گفت : برای جلوگیری از کاهش تولید در بخش صنعت استان البرز به تامین بیش از ۴۰ همت تسهیلات بانکی نیاز داریم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز، بیشترین میزان رشد تولید حوزه صنعت استان در سال جاری مربوط به واحد های تولیدی پوشاک و محصولات چوبی دانست و ادامه داد: در این مدت کمترین رشد مرتبط به حوزه دارو و فرآورده های دارویی بوده است که از جمله دلایل آن می توان به کمبود نقدینگی و کاهش اعطای تسهیلات بانکی اشاره نمود.
انصاری ادامه داد: با توجه به آمار شاخص های اقتصادی مربوط به مرکز آمار ایران و میانگین ۱۰ سال منتهی به سال ۹۸، سهم ارزش افزوده بخش صنعت در استان ۲۷ درصد است که از میانگین کشور (۱۶,۷ درصد)، حدود ۹ درصد بالاتر است.
استان البرز سه هزارو۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر