بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۱۳۴
معاون صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون در ۴۱ رویداد تبادل فناورانه، درمجموع ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه به امضا رسیده که از این میزان ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن تبدیل به قرارداد شده است.
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار مهر، دکتر سیاوش ملکی‌فر در رویداد تبادل فناوری در صنعت دریایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، صندوق نوآوری را یک نهاد عمومی هیات امنایی تحت نظر رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: با گذشت ۱۰ سال از اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان امروز ما صاحب ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان هستیم که عمده آن‌ها در حوزه برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات فعال هستند.

ملکی‌فر حجم فروش این شرکت‌ها را تا پایان سال گذشته، ۴۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این شرکت‌ها ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده که عمده آن‌ها از میان دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این مطلب که در این صندوق ۷۹ خدمت در حوزه‌های تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی ارائه می‌شود، افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری ۷ مدل خدمات، در حوزه ضمانت‌نامه ۷ مدل و در حوزه تسهیلات ۲۰ مدل خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

ملکی‌فر ضمن تاکید بر اینکه حمایت و پشتیبانی از تحقق سهم ۷ درصدی اقتصاد دانش‌بنیان از GDP از اهداف راهبردی صندوق به شمار می‌رود، گفت: تحقق ۵۰۰ هزار شغل در راستای تحقق همین راهبرد بوده است. از طرفی برگزاری رویداد‌های فناورانه را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون در ۴۱ رویداد تبادل فناوری، در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه به امضا رسیده که از این میزان ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن تبدیل به قرارداد شده است. این قرارداد‌ها در حوزه‌هایی، چون فولاد، صنایع معدنی و شهری بوده است.

ملکی‌فر با اشاره به برگزاری چهل و دومین رویداد صندوق در حوزه صنایع دریایی گفت: در رویداد امروز، ۲۷ شرکت دانش‌بنیان، ۹ شرکت فناور و یک شتابدهنده تخصصی در حوزه صنایع دریایی حضور دارند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر