بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۱۶۷
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری مردی که با درج آگهی استخدام جعلی در سایت درج آگهی از شهروندان کلاه‌برداری می‌کرد، خبر داد.
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: در پى مراجعه مدیرعامل یکی از شرکت‌های سطح استان به این پلیس و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر سوءاستفاده از نام شرکت و کلاه‌برداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی استخدام دروغین، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: شاکی بیان داشت فردی در سایت دیوار یک آگهی جعلی تحت عنوان استخدام در شرکت قرار داده و از این طریق رزومه افراد را دریافت کرده و به‌صورت اینترنتی با آن‌ها مصاحبه و مبالغی را دریافت می‌کند که این موضوع سبب مراجعه تعداد زیادی از متقاضیان استخدام به شرکت و ایجاد مشکلات برای کارمندان شده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس فتا استان در سریع‌ترین زمان ممکن با انجام اقدامات علمی و هوشمندانه متهم را مورد شناسایی قرار دادند و با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا احضار کردند، متهم در بازجویی‌های فنی مأموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل و غیر‌قابل‌انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ کسانی در هشدار به شهروندان گفت: جوانان به خصوص متقاضیان استخدام می‌بایست مراقب آگهی‌ها و تبلیغات استخدام که در سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند و قبل از واریز هرگونه وجهی به‌عنوان پیش ثبت‌نام و ... به‌صورت حضوری به محل استخدام مراجعه کرده تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه یاد آورد شد: وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل از اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر