بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۷۹۱
مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران گفت: زندانیان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خود، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک برای ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند شوند.
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا از اداره‌کل زندان‌های استان تهران، محمدرضا تقی‌پور در نشستی که با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان تشکیل شده بود، افزود: در برنامه‌های سال جاری، تعداد مددجویان مورد نیاز کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی برآورد شده، با همکاری دستگاه قضایی، آمادگی اعزام آنان را داریم.

وی ادامه داد: کارآفرینان شهرک‌های صنعتی با شرکت در این طرح، از معافیت‌های مالی و تامین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

تقی پور تصریح کرد: مددجویان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خویش، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک جهت ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

زندانیان گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز در این نشست اظهار داشت: با ورود زندانی به زندان، خانواده وی دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌شوند و کمک به اشتغال آنان و تامین معاش خانواده‌هایشان، امر ثواب است و اجر اخروی دارد.

تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها و نیز وظیفه ذاتی بنیاد تعاون زندانیان، توسعه زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان به منظور پیشگیری از بازگشت آنان به چرخه جرم است.

۲۰۰ کارآفرین با مجموعه زندان‌ها همکاری می‌کنند

رئیس هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان افزود: اکنون ۲۰۰ کارآفرین با مجموعه زندان‌ها همکاری می‌کنند که برابر دستورالعمل صادره از سوی بنیاد تعاون زندانیان استان، حقوق و دستمزد ماهیانه یا روزانه دریافت می‌کنند که به حسابشان واریز می‌شود و کارآفرینان براساس این دستورالعمل می‌توانند بیشتر از سقف تعیین شده حقوق واریز کنند.

وی اضافه کرد: زندانیان به دو صورت کارگاهی و نشسته در داخل زندان‌ها یا کارگاه‌های سطح شهر مشغول به کار هستند، زندانیان خارج از زندان نیز با حمایت مراجع قضایی که در دوره اخیر چشمگیر بوده، پس از پایان کار نزد خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر