بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۸۲۹
در دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اعضای هیات مدیره انجمن شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای استان، اهمیت هماهنگی میان تشکل‌های بخش خصوصی به منظور پیگیری رفع مشکلات موجود و مسائل و چالش‌های موجود در حوزه فنی و مهندسی، مطرح و بررسی شد. همچنین، در این نشست، ضرورت توجه به ظرفیت مغفول مانده بعضی بازارهای جدید برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی مورد تاکید قرار گرفت.
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «محمدرضا توکلی‌زاده»، رئیس اتاق خراسان رضوی، در این نشست با اشاره به پتانسیل‌های بازار قاره آفریقا به عنوان فرصتی مناسب در حوزه صادرات خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای گفت: اغلب ایرانیان از وضعیت واقعی و فعلی این قاره اطلاعی ندارند؛ در حالی‌که بازار بکر آفریقا، فرصت مناسبی برای صدور کالا و خدمات شرکت‌هاست.

وی افزود: اغلب دولت‌های قاره آفریقا امکانات، فرصت و موقعیت مطلوبی به فعالان اقتصادی ارائه می‌کنند تا با سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در این قاره، به پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی آن کمک ‌کنند؛ اما باتوجه به نگاه و تصویر ذهنی پیشین مردم جهان نسبت به آفریقا، کشورهای اندکی به بازارهای این قاره ورود پیدا کرده‌اند.

توکلی زاده تاکید کرد: هم اکنون هم‌خوانی لازم و کافی میان میزان صادرات خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی با توانایی، ظرفیت و پتانسیل بالای شرکت‌های این خطه وجود ندارد؛ لذا ضروری است تا تشکل‌های بخش خصوصی به تمرکز شرکت‌ها بر بازارهای جدید به منظور توسعه صادرات کمک نمایند.

وی در ادامه این نشست به عملکرد اتاق مشهد در یکسال گذشته اشاره کرد و عملگرایی را از اهداف دهمین دوره اتاق خراسان رضوی دانست و خاطر نشان نمود: در سال گذشته، با تمرکز بر همین راهبرد و با رویکرد تعامل و مشارکت‌جویی بیشتر با جامعه فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف، دستاوردهای مطلوبی حاصل آمد و قطعا باید در راستای ایفای ماموریت‌های این نهاد تشکلی در سال جاری، تلاش مضاعفی انجام بگیرد.

فاصله معنادار شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای استان‌ها با شرکت‌های مستقر در مرکز کشور

در ادامه «محسن خندان‌دل»، رئیس انجمن شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای استان به ایراد سخن پرداخت و تاکید کرد: اتاق بازرگانی مشهد در مسیر صحیح پاسخگویی با سرعتی مناسب در حال حرکت است و نکته مثبت در این میان این است که رصد اقدامات و فعالیت‌های اتاق بازرگانی از طریق اعضای آن امکان‌پذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گسترش روابط تجاری میان بعضی استان‌ها با کشورهای هدف صادراتی اشاره و تصریح کرد: خطوط اعتباری ویژه‌ای میان کشورها برای گسترش و توسعه روابط تجاری شکل می‌گیرد؛ اما اطلاع‌رسانی مناسب و صحیحی نسبت به آن برای تمامی استان‌ها انجام نمی‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر