بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۸۵۲
ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بنا بر ابلاغ وزارت در سال ۱۴۰۱ مبنی بر ایجاد مراکز همسان‌گزینی، سال گذشته ۱۴ مرکز همسان‌گزینی در سطح استان مجوز گرفتند.
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

علیرضا تاج فیروز در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پیش از این حوزه جوانان مورد غفلت واقع شده بود، اما در سال ۱۴۰۲ و از تیرماه به بعد با پیگیری‌های صورت گرفته، در این حوزه اقدامات زیادی انجام شده به طوری که بالاترین اعتبار سطح کشور به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه جوانان از حوزه ورزش جداست، تصریح کرد: در حوزه اعتبارات مربوط به حوزه جوانان هم در حوزه عمرانی و هم در حوزه جاری اعتبارات خوبی تخصیص یافته که اصلا با گذشته قابل مقایسه نیست، به طوری که اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ در حوزه جوانان جذب شده، با کل اعتبارات ۶ سال قبل برابری می‌کند.

تاج‌فیروز از برگزاری رویدادهای مختلف در حوزه جوانان با محوریت خراسان رضوی خبر داد و گفت: در زمینه طرح‌های وزارتخانه‌ای نیز با توجه به رشد خوبی که اخیرا در حوزه جوانان در استان شاهد بودیم، یکی از الویت‌های معاونت جوانان در برگزاری طرح‌های ملی، استان خراسان رضوی و مشهد است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ در حوزه جوانان انجام شده است، توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه ازدواج، کارگاه‌هایی در قالب مراکز مشاوره و سمن‌های سازمان‌یافته‌، در سطح استان برگزار کردیم، همچنین در زمینه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌ زندگی، قبل، حین و بعد از ازدواج، ۲۴۰ کارگاه در سطح استان برگزار شده که بعضی از این کارگاه‌ها در روستاها برگزار شد.

 

وی در مورد ساماندهی سمن‌ها و تشکل‌ها اظهار کرد: در خصوص توسعه سمن‌های سازمان‌یافته سال گذشته بالغ بر ۱۵ سمن جدید متناسب با نیازهای جوانان در ازدواج، اشتغال و... به ثبت رساندیم. همچنین بنا بر ابلاغ وزارت در سال ۱۴۰۱ مبنی بر ایجاد مراکز همسان‌گزینی، سال گذشته ۱۴ مرکز همسان‌گزینی در سطح استان مجوز گرفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام مشاوره در حوزه جوانان را ازجمله سایر اقدامات برشمرد و خاطرنشان کرد: در خصوص ازدواج جوانان کارگاه‌های مشاوره قبل، حین و بعد ازدواج را داریم که قبل ازدواج به انتخاب آگاهانه جوانان کمک می‌کند، همچنین در حین ازدواج به جوانان کمک می‌کند که مشکلات احتمالی را بهتر مدیریت کنند. 

وی ادامه داد: با اعتباری که سال گذشته در اختیار مراکز مشاوره گذاشتیم، بالغ بر ۶۰۰۰ نفر را در موضوعات مختلف خصوصا موضوع ازدواج، مشاوره رایگان دادند. 

وی همچنین از برگزاری رویداد «جامعه‌پرداز» با حضور سمن‌ها، در آینده نزدیک در مشهد خبر داد و گفت: رویداد جامعه‌پرداز در اکثر استان‌ها با حداکثر ۱۵ تشکل و سمن برگزار شده اما در استان خراسان رضوی آمار سمن‌ها قابل توجه بود و بر همین اساس قرار شد در زمینه رویداد جامعه‌پرداز، کاری فاخر در استان برگزار شود که الگویی برای سایر استان‌ها باشد و قطعا بعد از برگزاری این رویداد علاوه بر ارتباط خوبی که بین سمن‌ها برقرار خواهد شد، یکی از اهداف ما که سازمان‌دهی سمن‌ها است، انجام خواهد شد. 

تاج‌فیروز اظهار کرد: در بحث شروع ازدواج، بخشی از آن به تسهیلات ازدواج مرتبط است که بر همین اساس، ستاد ساماندهی جوانان با موضوع تسهیلات ازدواج در استان را تشکیل دادیم.

وی افزود: پیش از این استان خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات ازدواج تقریبا جزو رتبه‌های آخر کشور بود که با پیگیری‌هایی که معاونت جوانان انجام داد، در حال حاضر در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج جزو استان‌های اول هستیم.

تاج‌فیروز عنوان کرد: دولت آیین‌نامه‌ای تحت عنوان ازدواج آسان ابلاغ کرده است که بر اساس آن دستگاه‌های دولتی موظف هستند ۲۰ درصد از ظرفیت اماکن خود را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان بگذارند که در سال ۱۴۰۳ با جدیت پیگیر این موضوع هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی یادآور شد: یکی از مشکلات اصلی جوانان قبل از ازدواج، هزینه‌های سنگین و تفکرات اشتباهی است که باید اصلاح شود که هدف ما از برگزاری ازدواج آسان و برگزاری کارگاه‌های ازدواج هموار کردن مسیر برای جوانان و آگاهی‌بخشی در این زمینه است. 

وی در مورد خانه‌های جوان نیز گفت: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات مربوط به خانه‌های جوان نیمه‌تمام استان را به صورت ۱۰۰ درصدی گرفتیم و تلاش ما این است که تا اواخر تابستان، هر چه خانه‌ جوان نیمه‌تمام در استان داریم، به نتیجه برسانیم تا بتوانیم از این طریق، حوزه جوانان در شهرستان‌ها را فعال‌تر کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از کسری اعتبارات در بخش عمرانی ورزش خبر داد و گفت: اعتبارات تخصیص یافته به بخش عمرانی فقط ۲۰ درصد مبلغ مورد نیاز است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر