بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۸۷۶
دکتر ثابت نژاد در نشست تخصصی اولین کنفرانس ملی  مهارت ایران با اشاره به جایگاه آموزش‌های مهارتی در کشور اظهار کرد: مشکل سیستم و نظام آموزش‌های مهارتی ما این است که آموزش صرفا برای آموزش انجام می‌شود. متأسفانه نتیجه کار چیزی نیست که نیاز بازارکار را تامین کند. ما باید از تجربه‌های موفق موجود استفاده کنیم و به هم افزایی برسیم.
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱

مسئول شورای عالی مهارت سازمان فنی و حرفه ای کشور در نشست تخصصی مطالعات تطبیقی آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای در ادامه با اشاره به تجربیات موفق در این زمینه گفت: یکی از تجربیات موفق همکاری بین سازمان فنی و حرفه ای و بنگاه های اقتصادی است که در کشور آلمان اتفاق افتاده است.  در نظام آموزشی آلمان آموزش‌های عمومی از سطوح پایین شروع می‌شود و در نهایت به آموزش عالی یا آموزش فنی و حرفه ای می‌رسد. همه اینها در نهایت به بازارکار ختم می‌شوند. تلاش آن‌ها این است که تربیت نیروی تحصیلکرده صرفا اتلاف منابع نباشد.
ثابت نژاد با اشاره به تصریح کرد: ۸۰ درصد افرادی که در آلمان تحصیلات خود را تکمیل نکرده اند وارد بازار کار می‌شوند. در حوزه کارفرمایی ۴۲۵ هزار بنگاه اقتصادی کارآموز می‌پذیرند. ما اگر بخواهیم همین سیستم را در ایران پیاده کنیم می‌توانیم از ظرفیت‌های بی بدیل بازارکار و بنگاه‌های اقتصادی کشور استفاده کنیم. آموزش‌ها باید در بنگاه‌های اقتصادی تعریف شوند. همچنین ۵۰۰ هزار کارآموز در آلمان آموزش‌ می‌بینند.
مهندس حمیدرضا ثابت نژاد، در این نشست با اشاره به اهمیت شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در تربیت نیروی توانمند، توضیحات مبسوطی درخصوص تکالیف قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی ارائه کرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر