بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۰۷۴
خوشخو در «رویداد روز جهانی مالکیت فکری: دیدار پایدار» خبر داد
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و نماینده وزیر ارشاد در فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق، با اشاره به چهار قسمت اصلی این شهر جهانی، از ایجاد زوم‌بندی جهانی، استانی و موضوعی در این شهر خبر داد.

به گزارش بازارکار، محمد حسین ایمانی خوشخو در «رویداد روز جهانی مالکیت فکری: دیدار پایدار»، اظهار کرد: ما طرحی را با عنوان دهکده صنایع فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی بردیم؛ اما پس از بررسی در آنجا این طرح به شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق تبدیل شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری طی ابلاغیه‌ای وزارت ارشاد را موظف کرده‌اند تا این شهر جهانی را با همکاری پارک علوم و فناوری‌های نرم وصنایع فرهنگی ایجاد کند که برای ایجاد این شهر تا آخر اردیبهشت‌ماه فرصت داریم.

خوشخو با اشاره به ارائه طرح اولیه این شهر جهانی، تصریح کرد: این شهر جهانی ۴ قسمت و زوم بندی دارد، زوم اول بحث جهانی آن است که شامل کشور‌هایی می‌شود که به لحاظ فرهنگی با ما قرابت دارند، زوم دوم بحث استانی است، کما اینکه تبلور صنایع فرهنگی در استان‌ها بیشتر از تهران است. زوم بندی بعدی موضوعی است. برای مثال خانه سینما نیاز به تشکیلات یا شهرک سینمایی دیجیتال دارد. همچنین برای بحث مالکیت فکری نیز تشکیلات دیگری را مد نظر قرار داده‌ایم.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی افزود: می‌توان تشکیلاتی را راه اندازی کرد تا قطب مالکیت فکری صنایع فرهنگی شویم. این امر را انجام خواهیم داد، هرچند کار سنگینی است که باید در ۲۰۰ هکتار این امر را اجرا کنیم؛ اما به تدریج تشکیلات را اضافه می‌کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در کشورمان بحث مالکیت فکری با کشور‌های دیگر خیلی متفاوت است، خاطرنشان کرد: کشور‌های دیگر مرحله تثبیت مالکیت فکری را گذرانده‌اند و جایگاه مالکیت فکری را در کشور خود تثبیت کرده اند؛ اما ما هنوز به آن جایگاه نرسیده‌ایم. گرچه تمامی نهاد‌ها در این زمینه مشغول کار هستند؛ اما باید سرعت را بیشتر کرد. کما اینکه درآمد‌های زیادی از غرب به حوزه فرهنگ برمیگردد.

خوشخو درباره مشکلات مالکیت فکری در کشور ما توضیح داد: ثبت مالکیت فکری دشوار است؛ اما حتی پس از ثبت مالکیت فکری اثبات مالکیت فکری در مجامعی نظیر دادگاه به ویژه در حوزه هنر سخت است. در حوزه صنایع فرهنگی و به ویژه هنری یک مشکل مهم داریم و آن این است که سلایق پدیدآورندگان به هم نزدیک است. از این رو برای حل این مشکلات باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و قانون قدیمی موجود در این حوزه را یک بار بازخوانی کنند. حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تولند همکاری نزدیک دستگا‌های فعال در این حوزه را رقم بزند.

در بخش دیگر این برنامه مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، با بیان اینکه این دانشگاه یکی از اجزا مهم اکوسیستم علمی سازمان جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این دانشگاه با داشتن ۱۲۰ هیات علمی و ۱۲ هزار فارغ التحصیل در سال قبل جزو ۳۰ رتبه اول دانشگاه‌های غیردولتی کشور بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و فرهنگ دارای شش دانشکده است، افزود: یکی از افتخارات ما این است که دانشکده‌های جهاد به نوعی به خود جهاد دانشگاهی وصل هستند؛ کما اینکه دانشکده علوم زیستی ما با پژوهشکده رویان مشترک است.

باصولی تصریح کرد: سعی کردیم با شعار «دانشگاه کارآفرین و ارزش آفرین» به موضوع ایجاد ارزش برای مخاطبین توجه داشته باشیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر