بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۱۰۳
دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات» تا ۲۷ اردیبهشت ماه تمدید شد.
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

به گزارش بازارکار به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فراخوان با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با رویکرد نوآوری در سطح ملی برگزار می‌شود.

سه حوزه اصلی و محور‌های این جشنواره برای ارسال طرح و ایده شامل موارد ذیل است:

حوزه اول، راهکار‌های هوش مصنوعی در صنعت تلکام با محور‌های طراحی و بهینه‌سازی عملکرد شبکه، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، دستیار‌های هوشمند عملیات شبکه، راهکار‌های امنیت مبتنی بر یادگیری ماشین، الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تشخیص تقلب، بازاریابی مبتنی بر تحلیل داده و یادگیری ماشین، پیش‌بینی ریزش مشتری و چت‌بات‌های هوشمند است.

حوزه دوم، راهکار‌های نسل پنجم شبکه تلفن همراه و در بردارنده محور‌های راهکار‌های شبکه دسترسی رادیویی، راهکار‌های لایه انتقال شبکه، راهکار‌های لایه هسته شبکه، راهکار‌های انتها به انتها، راهکار‌های شبکه‌های اختصاصی، راهکار‌های شبکه‌های slice-aware با هدف مدیریت ترافیک است.

نهایتا حوزه سوم، راهکار‌های ابری و مراکز داده است و محور‌هایی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی در مراکز داده، پایش هوشمند مراکز داده، تخصیص هوشمند منابع در مراکز داده ابری، امنیت اطلاعات در مراکز داده ابری، کاربرد‌های صنعتی مراکز داده ابری و سرویس‌های پایه و کاربردی این حوزه را نمایندگی می‌کند.

به طرح‌های برگزیده این جشنواره که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار می‌شود، جوایز نقد و غیرنقدی و همچنین امکان سرمایه‌گذاری اعطا می‌شود و طرح‌های منتخب تا سقف ۷۰۰ میلیارد ریال از حمایت‌های مالی برخوردار خواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال طرح تا ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به لینک https://challenge.ir/sl/HA ۱/ مراجعه کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر