بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۴۷۶
رئیس هیئت مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: هدف نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، ایجاد فرصت‌های صادرات غیر نفتی به کشور‌های دیگر است که با توجه به عملکرد موفق این رویداد، این امکان به واقعیت تبدیل شده است.
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

حمیدرضا صالحی رئیس هیئت مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار داشت: حوزه‌های نفت و گاز، تجدید پذیرها، احداث، ساختمان، مخابرات و... و همه بخش‌هایی که در حوزه انرژی محسوب می‌شوند عضو فدراسیون هستند و ۶۵ درصد صادرات غیر نفتی کشور را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: همچنین فدراسیون صادرات انرژی در تلاش است تا با افزایش صادرات غیرنفتی، نقش موثری در توسعه صادرات کشور ایفا نماید.
صالحی خاطرنشان ساخت: با توجه به کاهش صادرات و تراز منفی در تبادلات کشور در سال گذشته، فدراسیون می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت تبادلات ارزی کشور ایفا کند. تمرکز فدراسیون بر تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه است که این اقدام می‌تواند ظرفیت‌های کشور را به منابع درآمد ارزی تبدیل کند و از شمال به جنوب و شرق به غرب ایران، انرژی منطقه را تأمین کند.
رئیس هیئت مدیره فدراسیون صادرات انرژی گفت: همچنین با توجه به اهمیت بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور، مردم باید به عنوان اعضای فعال و موثر در امور کشور شناخته شوند. بخش خصوصی و مردم امروزه دارای اهلیت و قدرت بالایی برای ایجاد ثروت و توسعه صادرات هستند. اگر دولت به جای انحصار و دخالت در همه امور، به بخش خصوصی فضای مناسبی برای فعالیت و رقابت بدهد، تصدیگری‌ها کاهش یافته و رشد اقتصادی تسریع خواهد یافت.
وی افزود: باید دولت به عنوان یک نهاد قانون‌گذار و نظارت‌کننده عمل کند و به جای قیمت‌گذاری، بازار را به بخش خصوصی واگذار کند تا اهداف توسعه اقتصادی کشور بهبود یابد.
وی گفت: این رویداد، فرصت مناسبی بود تا نمایندگان خارجی از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های ایرانی مطلع شوند و از همکاری با انجمن‌های مختلف بهره‌مند شوند. هدف این نمایشگاه، ایجاد فرصت‌های صادرات غیر نفتی به کشور‌های دیگر بود که با توجه به عملکرد موفق این رویداد، این امکان به واقعیت تبدیل شده است.
صالحی تصریح کرد: درحال حاضر سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد است. با افزایش این سهم به ۳۰ یا ۴۰ درصد، در پایان سال امکان دارد شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است تحقق یابد.
صالحی ادامه داد: انجام این شعار توسط دولت، به عنوان یک سیگنال و پیام مثبت برای حضور و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور تلقی می‌شود.
رئیس هیئت مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران تاکید کرد: بخش تبدیل ایران به هاب انرژی منطقه شعار اصلی فدراسیون ما است و ایران را قادر می‌سازد تا در بابت انرژی، تعیین‌کننده قیمت در منطقه شود.
وی ادامه داد: ایران با داشتن رتبه دوم در جهان در زمینه گاز، فرصت‌های طلایی در حوزه انرژی دارد. این وضعیت و نیاز کشور‌های منطقه به انرژی، می‌تواند ایران را از نظر درآمد‌های ارزی از منطقه انرژی و دیپلماسی انرژی، به یک موقعیت بسیار موثر و کارآمد تبدیل کند. این موضوع برای مقامات حوزه بین‌الملل و وزارت امور خارجه، قابل تحقق و پیگیری است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر