بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۵۴۱
استاندار گیلان گفت: در گذشته در گیلان ۳۲ هزار باغ چای داشتیم و اکنون به ۱۹ هزار هکتار رسیده است و مابقی اراضی بلا استفاده هستند.
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

به گزارش بازارکار و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدا عباسی اظهار کرد: در حوزه بهره‌وری در گیلان دارای رشد بودیم ولی در حوزه کشاورزی باید بیش از گذشته عمل کنیم و در این بین نقش تعاونی‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بخشی از نیازهای کشور را خودمان می‌توانیم تولید کنیم، گفت: برای محصولات استراتژیک باید بازاریابی شده و بر اساس نیاز استان و میزان صادرات، تولید را افزایش دهیم.

عباسی با بیان اینکه در صورت احیای باغات چای در گیلان بخش اعظمی از نیاز مصرفی داخل برطرف می‌شود، افزود: در گذشته در گیلان ۳۲ هزار باغ چای داشتیم و اکنون به ۱۹ هزار هکتار رسیده است و مابقی اراضی بلا استفاده هستند لذا اگر بتوانیم اراضی بلا استفاده را احیا کنیم بخش اعظمی از نیاز کشور مرتفع می‌شود.

وی یکی از عوامل نوسان قیمت را عرضه فله‌ای برخی از محصولات دانست و بیان کرد:  تا زمانی که به زنجیره ارزش افزوده، بسته‌بندی و تعاونی‌ها توجه نشود مشکلات حل شدنی نمی‌باشد ولی دولت سیزدهم در این راستا اقدامات مهمی را در دستور کار دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر تشکیل شورای توسعه تعاون در تمامی شهرستان‌های استان با مدیریت فرمانداران افزود: انتظار داریم شورای توسعه تعاون گیلان در تمامی شهرستان‌ها به ارزش افزوده توجه کرده و به برندسازی محصولات استراتژیک کمک کنند.

عباسی با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های نیمه فعال و غیر فعال استان باید شناسایی شود، گفت: باید تعداد تعاونی‌های فعال در استان مشخص شده و برای احیای تعاونی‌ها نیمه فعال تلاش کرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر