بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۵۶۱
مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری صادرات امسال این استان، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده و این میزان ۲۰۰ میلیون دلار از سال ۱۴۰۲ بیشتر است.
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸

امیررضا رجبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحقق هدف یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری سال ۱۴۰۲ خراسان رضوی در صادرات کالا افزود: دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در ارتباط با کشورهای همسایه، برکت زیادی برای استان به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: پارسال اعزام و پذیرش هیات های تجاری در خراسان رضوی به ۳۹ مورد رسید که یک رکورد محسوب می شود، همه این اعزام و پذیرشها نیز منجر به انعقاد قرارداد با کشورهای مقابل شده است.

وی برگزاری میزهای کالایی و نمایشگاه‌های اختصاصی کالا در کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را از دیگر توفیقات این استان برشمرد که به رشد اقتصادی آن کمک شایانی کرده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال ایجاد سه پایانه صادراتی در کارگروه توسعه صادرات استان به تصویب رسید که مراحل اداری آن در سازمان توسعه تجارت در حال انجام بوده و تاکنون یک مورد به نتیجه رسیده و ایجاد شده است.

وی افزایش کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را از دیگر توفیق های این استان ذکر و بیان کرد: براساس آخرین گزارش شمار کشورهای هدف صادراتی استان به ۱۰ مورد رسیده است.

رجبی اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت را حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان و صادرات محور دانست و گفت: این شاخص در انتخاب واحدهای تولیدی نمونه که توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان در حال انجام است، لحاظ شده و امیدواریم امسال نیز واحدهای تولیدی استان تولید صادرات محور را در اولویت قرار دهند.

پنج هزار و ۶۵۲ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶۸۳ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۲۱۲ هزار و ۸۷۸ نفر در خراسان رضوی وجود دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر