بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۰۹۴۹
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: امسال ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۸۸ هنرمند صنایع دستی استان پرداخت شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا طنابی در این زمینه افزود: امسال همچنین برای ۲۳۵ نفرکارت شناسایی صنایع دستی اعطا و ۸۵۰ فقره پروانه تولید و هفت فقره پروانه تولید کارگاهی صنعت گران صادر یا تمدید شده است.
وی اظهارکرد: در این مدت ۳۰۱ نفر برای اخذ وام مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی به بانکهای عامل در آذربایجان غربی معرفی شده و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.
طنابی، با بیان اینکه امسال از ۲۰ هنرمند و پیشکسوت دارنده نشان ملی در استان تجلیل شده است، گفت: امسال پنج فقره نشان ملی در این حوزه در استان کسب شده است.
وی تصریح کرد: درسال جاری از محل صدور مجوزها و ثبت در سامانه رصد، برای ۹۰۰ نفر در این بخش اشتغال ایجاد شده که در این حوزه رقم خوبی به شمار می رود.
طنابی گفت: با رایزنی های صورت گرفته، ساختمان تاریخی مدرسه هدایت ارومیه با یک هزار و ۸۰۰ مترمربع مساحت، تحویل معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان شده تا در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در این محل اقداماتی صورت گیرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، به برپایی نمایشگاههای حوزه صنایع دستی در نقاط مختلف استان هم اشاره کرد و افزود: امسال سه نمایشگاه استانی و دو نمایشگاه منطقه ای با ۶۵۰ غرفه برپا شده و مورد استقبال شهروندان و حتی گردشگران نیز قرار گرفته است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر