بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۵۴۹
معاون امور حقوقی و مجلس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : رونق زنجیره تولید و توجه به صنایع پایین‌ دستی و تبدیلی، در اشتغال پایدار موثر است.
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲



به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، صحبت الله رحمانی در خوزستان اظهار کرد: دولت در مسیر کار و کرامت، به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند، اما خدمات ارائه شده کافی نیست بنابراین باید تمام تلاش خود را برای رونق تولید در کشور انجام دهیم.
 
وی با عنوان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نقش مهمی در وضعیت اشتغال و معیشت مردم دارد افزود: اعتقاد بر این است که اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم و به ویژه کارکنان باید اصلاح شود و در این راه تلاش بسیاری صورت می‌گیرد.
 
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات ما در کشور زیان انباشته دارند گفت: سازمان تامین اجتماعی، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بابت استقراض دولت‌های قبل به بانک رفاه و توسعه تعاون بدهکار است.
 
وی با اظهار اینکه سود و اشتغال در صنایع پایین دستی است افزود: اگرچه مواد اولیه و خام را صادر می‌کنیم، اما برای واردات جنس و کالا، باید چند برابر همان مبلغ را پرداخت کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین رحمانی گفت: با توجه به صنایع پتروشیمی و فولاد در خوزستان، این استان می‌تواند با فعال کردن شورای هماهنگی و اشتغال در حوزه صنایع پایین‌دستی اقدامات مفیدی انجام دهد.
 
وی دلایل تودیع مدیر کل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ۲ شغله بودن و حضور وی در هیات علمی دانشگاه، عنوان کرد و گفت: بنابراین تصمیم گرفته شد از آقای ظفری‌پور جزو نیرو‌های اداره کل استان، بهره گیری شود.
 
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خدمت بی‌منت و ایجاد اشتغال را جزو دستور کار ادارات استانی دانست و گفت: خوزستان در حوزه کشاورزی از ظرفیت‌های بسیار وسیعی برخوردار بوده بنابراین انتظار می‌رود که در زمینه اشتغال شرایط بهتری داشته باشد.
 
وی با گفتن اینکه خوزستان دین خود را به این نظام ادا کرده و در همه صحنه‌های انقلاب، وظیفه خود را به خوبی انجام داده است افزود: این مسئولیت‌ها فرصتی برای رفع مشکلات مردم بوده و زمانی پیروز هستیم که بار مسئولیت را به سرمنزل مقصود برسانیم؛ این مسئولیت‌ها حاصل خون هزاران شهید است و باید در مقابل خون آنها جوابگو باشیم.
 
همچنین اصغر رشنودی مدیرکل پیشین کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: استان به لحاظ تعداد کارگر جزو سه استان اول کشور بوده، اما از نظر مشکلات جامعه کارگری اولین استان کشور به شمار می‌رود.
 
وی جمعیت بیکار استان را ۳۱۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: مشکل اشتغال استان با پرداخت تسهیلات حل شدنی نیست بلکه نگاه ما باید به سمت اقتصاد مردم محور و فعال کردن بخش خصوصی باشد.
 
مدیر کل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه مهمترین ابزار انگیزشی در بین کارکنان به عنوان مهمترین ابزار انگیزشی، حقوق و مزایا، تجهیزات و امکانات لازم است بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات، اما در حوزه تعاون و روابط کار، رتبه اول کشور را کسب کردیم.
 
رشنودی توضیح داد: با اقدامات صورت گرفته توسط حوزه بازرسی اداره کل تعاون، کار و راه اجتماعی خوزستان، حوادث ناشی از کار تا سقف ۳۶ درصد کاهش یافت همچنین کارگاه‌های مشکل‌دار خوزستان از ۸۰ به ۳۶ کارگاه تنزل یافت.
 
وی در ادامه به طرح کالابرگ الکترونیکی در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶ هزار فروشگاه خرد و ۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای در استان به طرح کالابرگ متصل شده و به لحاظ میزان تراکنش و خرید جزو سه استان برتر کشور هستیم.
 
در پایان این مراسم از خدمات اصغر رشنودی تقدیر و مجتبی ظفری پور به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان معرفی شد.
 
مجتبی ظفری‌ پور سوابقی از جمله رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دزفول و معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر