بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۰۷۳
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان باید از مدیریت سنتی مبتنی بر حداقل دستمزد به سمت مدیریت مبتنی بر تناسب دستمزد و رشد تولید و توسعه کارگاه و... بروند.
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

به گزارش بازار کار، سیاوش آقاجانی،با اشاره به مشکلات بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات در جذب و حفظ نیروی کار، اظهار کرد: شرکت دخانیات گیلان در چنین شرایطی نیز به راحتی می تواند نیروی کار خود را جذب و حفظ کند که قطعا نشان دهنده توجه این شرکت به صیانت از نیروی کار است.

وی با بیان اینکه جذب نیروی کار در شرکت ها و کارخانجات سخت شده است، افزود: شرکت دخانیات از آن کارخانجاتی است که بر تامین معیشت و حفظ کرامت کارگران تاکید دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اعتراض کارفرمایان نسبت به قانون تعیین حداقل دستمزد در سنوات گذشته، عنوان کرد: اکنون فرصت خوبی است تا کارفرمایان با کارگران بر سر حقوق و دستمزد به تفاهم برسند، زیرا شاهد ایجاد مشاغل بیشتر، راحت تر و با درآمد بالاتر هستیم.

آقاجانی با بیان اینکه کارگاه های دارای مشاغل سخت یا تخصصی باید دستمزد بیشتری پرداخت کنند تا در جذب و حفظ نیروی کار مشکل نداشته باشند، عنوان کرد: کارفرمایان باید از مدیریت سنتی مبتنی بر حداقل دستمزد به سمت مدیریت مبتنی بر تناسب دستمزد و رشد تولید و توسعه کارگاه و... بروند؛ در واقع اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت پاداش افزایش تولید و دیگر امتیازات و رفاهیات، به ایجاد انگیزه برای حفظ و جذب نیروی کار کمک می کند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان طی سه سال گذشته حدود سه درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: شاهد کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در کشور هستیم که نشان دهنده بهبود وضعیت بازار کار است.

مدیرکل تعاون گیلان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، امنیت شغلی را در گرو رونق تولید دانست و یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری به امنیت شغلی کمک می کند؛ همچنین رونق کارگاه و جهش تولید و بهبود اشتغال، امنیت شغلی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در گذشته کارفرمایان با صف طولانی متقاضیان کار مواجه بودند، اما اکنون این شرایط وجود ندارد و کارفرمایان برای جذف و حفظ نیروهای کار خود باید امتیازاتی فراتر از قانون هم در نظر بگیرند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر