بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۹۲۰
مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی نیز در این گردهمایی از اجرای ۷۷ طرح توانمندسازی ویژه دانش‌بنیان‌ها با حمایت دولت سیزدهم طی سال جاری در این استان خبرداد.
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

وی با اشاره به جذب 200 میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی گفت: تاکنون دو مرکز توسعه قراردادی یا هم‌آفرینی در این مرکز افتتاح شده و امیدواریم تا سال آینده تعداد آنها به 10مرکز افزایش یابد.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز یادآور شد: اکنون ۹ هزار و ۵۶۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که تاکنون درمجموع ۴۴۴ شرکت دانش بنیان در استان البرز راه‌اندازی شده است.

مهندس عباسی ادامه داد: بیش از ۱۲۳ شرکت فناور، دانش بنیان و خلاق در پارک علم و فناوری البرز فعال هستند که بیش از یک هزار ۶۰۰ نفر در این مجموعه فعالیت دارند.
وی تأکید کرد: ۴۵درصد شرکت‌های مستقر در  پارک‌ علم و فناوری البرز دانش بنیان هستند و 170 شرکت نیز متقاضی حضور در این پارک هستند.

رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی ادامه داد: از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری این استان به‌عنوان دبیرخانه سیاست‌گذاری ،توسعه و ترویج مالکیت فکری کشور انتخاب شد.
امضای چهار تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری و کلنگ زنی ساختمان شرکت‌های فناور پارک البرز

در بخش دیگری از این گردهمایی چهار تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با شرکت‌های فناور و دانش بنیان و مراکز علمی و اجرایی استان به امضا رسید.

ازجمله تفاهم‌نامه‌های امضاشده در این مراسم می‌توان به تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی و مرکز ملی علوم و فنون لیزر اشاره کرد.

در این مراسم انعقاد قرارداد واگذاری اراضی پارک علم و فناوری استان البرز به شرکت‌های حافظ بارش، پترو توسعه پارسا انرژی و گروه توسعه فناوری آمیتیس ژن و به امضای طرفین رسید.

کلنگ زنی ساختمان شرکت‌های فناور پارک البرز جهاددانشگاهی و افتتاح دو مرکز توسعه و تولید قراردادی (CDMC) انرژی و هوش مصنوعی و عمران و ساختمان از دیگر برنامه‌های روز اول این گردهمایی بود.

ارسال نظرات