بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۳۹۳
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه از جمله دیدار کارگران منتخب استان با مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، گردهمایی ایمنی، افتتاح طرح، دیدار با خانواده شهدای کارگر، عیادت از کارگران بیمار و دیدار با خانواده کارگران حادثه‌دیده، جشن های درون و برون کارگاهی برای گرامیداشت هفته کار و کارگر در این استان اجرا شده است.
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، «علی نورانی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تامین امنیت شغلی، ایمنی و اهمیت حال خوب کارگران، بیان کرد: تحقق این راهبردها اساس و محور تمام برنامه های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با بیان اینکه ۷۶ طرح تعاونی با ایجاد ۷۷۰ فرصت شغلی در دولت سیزدهم در این استان راه اندازی شد، گفت: تاسیس شورای توسعه صادرات تعاونی‌ها از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های سمنان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون سهم ۶۱ میلیون دلاری در ارزی‌آوری برای کشور داشتند.

نورانی با بیان اینکه یکهزار و ۲۱۳ تعاونی با ۱۶ هزار شاغل در سمنان فعال است، اظهار کرد: حمایت از تعاونگران سمنان با پرداخت تسهیلات از اولویت‌های دولت سیزدهم است که در استان سمنان نیز تحقق این راهبرد را با جدیت پیگیر هستیم.

به گفته وی، ۱۷۲ هزار خانوار در سمنان مشمول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک بودند که دولت ۲۶ میلیارد ریال یارانه سهم خود را پرداخت کرد.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان مشکل کمبود بازرسان و در نتیجه نبود نظارت کافی را از عوامل وقوع حوادث کار در این استان برشمرد و گفت: باید این نکته را هم مدنظر داشت که ایمن شدن محیط کار، تنها با مراجعه فیزیکی و حضوری بازرسان محقق نمی‌شود، بلکه وجود دستگاه‌های ایمن و کارگاه ایمن و وجود کارشناسان ایمنی آگاه و مجرب در درون کارگاهها، از وقوع این حوادث جلوگیری می کند و برای کاهش حوادث ناشی از کار باید شرایط ناایمن را حذف و اعمال نا ایمن را کنترل و پیشگیری نمود.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر