بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۹۵۸
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ را ۷ و هشت دهم درصد برشمرد و گفت: بر اساس میانگین این نرخ در سال ۱۴۰۲ با ۸ دهم درصد کاهش به ۷ درصد تقلیل یافته است.
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸

به گزارش روابط عمومی تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، «جمشید امیدی» مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود:  تعداد شاغلین استان مرکزی در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۴۲۵ هزار نفر بوده و تا سال ۹۹ روند نزولی داشته است به طوری که  ۵۱ هزار فرصت شغلی در این بازه زمانی از دست رفته است اما خوشبختانه از سال ۱۴۰۰ این مهم روند صعودی داشته  و تا سال ۱۴۰۲،  ۱۵ هزار  و ۷۲۰ شاغل اضافه شده است. 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد:  استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال زایی رتبه اول و دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. 
 
امیدی نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ را ۷ و هشت دهم درصد برشمرد و گفت: بر اساس میانگین‌گیری این نرخ در سال ۱۴۰۲ با ۸ دهم درصد کاهش به ۷ درصد تقلیل یافته است. 
 
وی اضافه کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۶ و ۵۶ صدم درصد افزایش داشته است؛ همچنین تعداد بیمه شدگان اجباری نیز در پایان بهمن سال قبل نسبت به پایان بهمن سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷ و ۱۷ صدم درصد افزایش داشته است‌، در این مدت ۱۰ هزار نفر نیز بازنشسته شده اند. 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳۶ و ۶دهم درصد یود که این نرخ بر اساس میانگین گیری به سال گذشته ۳۶ و ۳ دهم درصد شده است؛ البته به دلیل سخت و زیان آور بودن مشاغل کارگران زودتر از موعد از محیط کار خارج می شوند و این مهم از دلایل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه های فعال در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱ به میزان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل هزار و ۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است.این نرخ نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان ۸ درصد رشد به همراه داشته است. 
 
امیدی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴ هزار و ۵۶۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کرده اند که پایان سال گذشته با ۳۵ و ۵ دهم درصد به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است. 
 
وی افزود: تعداد مجوزهای مشاغل خانگی صادر شده ۴ هزار و ۵۸۷ نفر بوده است. 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تحقق اشتغال این استان در سال گذشته با ایجاد ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل جدید به ۱۷۸ درصد رسید.تعهد ایجاد اشتغال سال گذشته استان مرکزی ۱۰ هزار و ۹۹۶ فرصت شغلی بود که هشت هزار و ۶۱۱ شغل بیشتر ایجاد شد. 
 
امیدی خاطرنشان کرد: در بهار ۱۴۰۲ رقم شاخص پایش محیط کسب و کار استان مرکزی ۵ و ۱۷ صدم درصد بوده و این استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.


ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر