بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۶۵۲
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: این مرکز آموزش عالی برای سال تحصیلی جدید(۱۴۰۳-۱۴۰۴) سهمیه جذب ۵۰۰  دانشجو معلم و مهارت آموز را گرفت.
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

سید جلال لنگری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد ۳۰۰ نفر دانشجو معلم است که از طریق کنکور سراسری به این دانشگاه پذیرش خواهند شد و ۲۰۰ نفر نیز از دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس ماده ۲۸ جذب می شوند.
وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان استان در سال تحصیلی(۱۴۰۲-۱۴۰۳) ۹۰۰ دانشجو معلم جذب کرد و اینک توانایی جذب ۲ هزار دانشجو را برای سال تحصیلی جدید دارد که باید فضای لازم در اختیار این مرکز آموزش عالی قرار گیرد.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید فضای دانشسراهای قدیم در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد که بخشی از مشکلات کمبود فضا را برطرف کند.
وی گفت: این دانشگاه دارای اساتید مجرب است و همچنین می تواند از توانمندی اساتید سایر مراکز آموزش عالی و نیروهای مجرب آموزش و پرورش استفاده کند.
لنگری خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان در شاخص های فضای آموزشی، خوابگاهی و رفاهی و سایر موارد با مشکلاتی مواجه است اینک برای جذب این دانشجویان جدید در حال آماده سازی زیر ساخت ها و خرید امکانات و تجهیزات هستیم.
وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی سال‌های سال از کمبود فضای آموزشی، رفاهی و خوابگاهی رنج می برد که با اختصاص اعتبارات سفر رییس جمهور جهشی در این مرکز آموزش عالی خواهیم داشت اما باید اینک از نظر فضا تا زمان بهره برداری فضاهای جدید کمک شویم.
وی عنوان کرد: ساخت سلف سرویس، مسجد، سرای دانشجویی، آشپزخانه صنعتی و سایر فضاهای آموزشی از دیگر طرح‌های در دست اجرا و اولویت دار این دانشگاه است.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی بیان کرد: دانشجو معلمان دختر این دانشگاه در فضاهای استیجاری و حتی مدارس مشغول به تحصیل هستند که با این اعتبار بسیاری از مشکلات این دانشگاه برطرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اینک ۲ هزار دانشجو معلم در ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می کنند که از مجموع این تعداد یکهزار و ۳۰۰ نفر پسر و ۷۰۰ نفر دختر هستند.
به گزارش ایرنا، سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و استخدام آموزش و پرورش کند.
حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.
خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر