بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۳۴۴
معاون وزیر کشور در رونمایی از محصول دانش‌بنیان دارویی بوپرنورفین این پارک؛
در جریان ششمین نمایشگاه دستاوردهای صادراتی کشور از داروی بوپرنورفین با همکاری شرکت دانش بنیان واریان فارمد مستقر در پارک علم و فناوری البرز با حضور محسن کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور ، دکتر عبدالهی استاندار البرز، افضلی معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری البرز، دکتر انصاری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، دکتر عقاب نشین رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز، مهندس عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز و دیگر مسئولین و مدیران علمی اجرایی کشور و استان البرز در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی شد.
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

به گزارش بازارکار از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز ، دکتر محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیرکشور در ابتدای این رونمایی، گفت: این محصول در درمان سرطان و اندیکاسیون‌های ضد درد و کاربرد دارد و در دوز در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

تاثیرگذاری پارک علم و فناوری البرز در حوزه علم و فناوری مشهود استدکتر محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیرکشور در جریان این رونمایی با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز خاطرنشان کرد: نگاه ما به استان البرز، نگاهی نرم‌افزاری است و این اتفاق خوبی است که در استان البرز و پارک علم و فناوری البرز رخ داده‌ است. ما معتقدیم که استان البرز در بحث دارو با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. همچنین البرز می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. همچنین موضوع دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فراقاره ای پارک علم و فناوری البرز باشد. این موضوع نقش‌آفرینی تاثیرگذار پارک علم و فناوری البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از این غرفه خود گویای آن است.وی با اشاره به لزوم توسعه زنجیر تولید دارو در استان البرز گفت: این زمینه علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع گوناگون دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند. ورود پارک علم و فناوری البرز با رویکرد نرم‌افزاری به این حوزه‌ها یک ایران قوی می‌سازد. اعتماد به نفس، کوشش و انباشت دانش در استان البرز می‌تواند اتفاقات بهتری نیز در آینده برای این استان رقم بزند. مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در جریان مراسم رونمایی از این دارو گفت: توانستیم این شرکت را با حمایت مالی صندوق از نوپا به فناور تبدیل کنیم. همچنین ما سال گذشته با اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی از این شرکت در غالب تبصره ۱۸ حمایت کردیم و امروز نتیجه اش را دیدیم. اگر بتوانیم از خط ویژه ای در زنجیره تولید دارو بهره مند شویم می‌توانیم در سال‌های آینده حداقل ۱۰ نمونه مانند همین پروژه داشته باشیم. وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در زمینه دارو گفت: ۱۰۰۰ شغل در این حوزه ایجاد شده و در صورت حمایت این عدد به ۲۰۰۰ شغل در صنعت دارویی خواهد رسید. همچنین ما برای اولین بار در کشور چهار دارو را با همکاری کامل بخش خصوصی تجاری سازی کردیم. ارزش این شرکت نیز به پنجاه میلیارد تومان می‌رسد. همچنین اولین cdmc تولید دارو نیز در آستانه کامل شدن و بهره برداری است.
رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به موضوع مالکیت فکری در استان البرز اظهار کرد: همچنین دبیرخانه توسعه مالکیت فکری ایران نیز به استان البرز داده شد که این موضوع نیز می‌تواند نقش این استان در زنجیره ارزش را پررنگ‌تر از قبل کند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر