بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۴۴۳
مدیرکل محیط زیست استان زنجان عنوان کرد
مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: توسعه شهرک روی زنجان و صدور مجوز جدید فعالیت در آن ممنوع است البته قطعی و نهایی شدن این مصوبه در گرو تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان است.
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶

به گزارش بازار کار و نه نقل از ایرنا؛ محمدرضا یافتیان با اشاره به موضوع جا به جایی شهرک تخصصی روی زنجان، افزود: در این خصوص با محوریت محیط زیست ۲ جلسه طی سال ۱۴۰۱ با حضور استاندار زنجان، معاونان و مدیران مربوط برگزار شد.

 

این مسئول با بیان اینکه مسائل و مشکلات این صنعت و محاسن و مزایای آن در جلسات یاد شده مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این جلسات در نهایت مصوباتی داشت و این اداره کل کمک کرد تا به فعالیت واحدهایی که به صورت مجاز و به درستی فعالیت می کنند خدشه ای وارد نشود.

 

وی با بیان اینکه محیط زیست استان، صنعت روی زنجان را هدف قرار نداده است، اضافه کرد: البته محیط زیست استان از توسعه بی حساب و کتاب و بدون کنترل واحدهای آلاینده جلوگیری می کند از همین رو جلساتی با حضور دستگاه های مربوط برگزار شد تا توسعه صنعت روی استان به صورت ضابطه مند انجام شود.

 

یافتیان با بیان اینکه مقرر بود مصوبات این جلسات در مدت یک ماه اجرایی شود، عنوان کرد: یکی از این مصوبات، انتخاب مکانی جدید برای شهرک تخصصی روی استان بود که شرکت شهرک های صنعتی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئولیت پیگیری و تعیین یک مکان مناسب را برای انتقال شهرک و واحدهای آن برعهده داشتند.

 

مدیر کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه جا به جایی شهرک روی زنجان نیازمند مطالعه و مکان یابی مناسب است، تصریح کرد: این مهم زمانبر بوده ولی به طور جدی در استانداری زنجان در حال پیگیری است.با انجام این کار ضمن برقراری فعالیت واحدهای روی و رونق اقتصادی استان، نظارت های لازم نیز به صورت کامل و هدفمند انجام شود.

 

به گزارش بازار کار؛ استان زنجان با تولید ۸۰ درصد شمش روی کشور، اولین و بزرگترین تولیدکننده شمش روی خاورمیانه بوده و شمش روی، عمده محصول صادراتی این استان است.

 

تاریخچه احداث شهرک صنعتی روی استان نیز به سال ۱۳۸۱ بر می گردد که در این سال قرار شد یک شهرک صنعتی در ۱۵ کیلومتری شهر زنجان به نام «سنگ شهر» احداث شود.

 

بنا بود در این شهرک همان طور که اسمش نیز گویای آن است واحدهایی که در کار تولید سنگ تزیینی و نمای ساختمان فعالیت داشتند، مستقر شوند اما در همان آغاز راه، تصمیم گرفته شد تا این شهرک به شهرک تخصصی روی تغییر کاربری دهد؛ تصمیمی که گذشت زمان مشخص کرد هیچ تدبیر و آینده نگری در اتخاذ آن نبوده است.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر