بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۲۴۷
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در نشست با تعدادی از نمایندگان بخش‌های کارگری این نهاد با تاکید بر معیشت و سلامت اعضا، از قرار گرفتن بیش از ۳ هزار عضو در فرایند تبدیل وضعیت خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، سید رضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی، در نشستی که امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جهانی کار و کارگر به صورت نمادین با تعدادی از نمایندگان بخش‌های کارگری این نهاد و با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس، امیر طهرانچی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی و سید یوسف حسینی مدیرکل حراست جهاددانشگاهی برگزار شد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های بخش کارگری اظهار کرد: تلاش‌هایی در سال گذشته با همراهی دکتر مسلمی نائینی و همکاری شبکه جهاددانشگاهی انجام شده و مسیر رو به بهبودی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دو راهبرد کلانی که از سوی رییس این نهاد اعلام شده است بحث معیشت و سلامت اعضا است، گفت: در همین راستا طرح پایش و غربالگری سلامت اعضا از هفته گذشته آغاز شده است و اولویت با بیماران خاص و صعب العلاج بوده که امیدواریم این کار مسیر خوبی باشد.

آقاسیدی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم تا برای بخش کارگری این نهاد تسهیلاتی فراهم کنیم تا جذابیت‌های فعالیت در این حوزه افزایش یابد.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در رابطه با بازنشستگی پیش از موعد و بیمه بیکاری در این نهاد اظهار کرد: اعضایی که درخواست بازنشستگی پیش از موعد دارند می‌توانند به هلدینگی از جهاددانشگاهی ارجاع داده شوند تا بیمه آن‌ها به شکل قراردادی انجام شده و بتوانند بازنشستگی پیش از موعد دریافت کنند.

آقاسیدی با اشاره به وضعیت مسکن اعضا این نهاد گفت: کار‌هایی در حال انجام است که به عنوان مثال می‌توان به موضوع خرید زمین منطقه ۲۲ تهران با تلاش تعاون مسکن این نهاد و برنامه ریزی ساخت مسکن در هلجرد و کرج یا تهاتر با مسکن و شهرسازی اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که تکریم و توجه به انسان از موضوعات مورد توجه رییس جهاددانشگاهی است، افزود: همچنین پیگیر هستیم تا شش ماه آینده یک مجتمع چند منظوره رفاهی در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی (هلجرد) احداث شود.

آقاسیدی به اشاره به این که به شدت به دنبال بحث زدودن مفهوم بازنشستگی از جهاددانشگاهی هستیم، گفت: تالش داریم تا عضوی که در جهاددانشگاهی بازنشسته می‌شود از بدنه این نهاد جدا نشود، که در گام اول نیز در نظر گرفتن تسهیلات و تخفیفاتی برای استفاده از بیمه تکمیلی است که برای این گروه لحاظ شده است.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی ادامه داد: از دیگر کار‌هایی که انجام شده است می‌توان به تبدیل وضعیت اعضا پس از گذشت ۵ سال اشاره کرد که از زمان اجرای این طرح بیش از ۳ هزار نفر در فرایند تبدیل وضعیت قرار گرفته اند.

وی افزود: همچنین برای خانواده جهادگران نیز کار‌هایی آغاز شده است که احصا ۲ هزارکارنامه استعدادی از جمله آن هاست و در زمینه مناسبت‌های خانوادگی مانند تولد، سالگرد ازدواج و بیماری عضو خانواده نیز کار‌هایی در حال پیگیری است.

آقاسیدی با ارایه توضیحاتی در رابطه با تبدیل وضعیت ایثارگران، اعمال مدرک تحصیلی، بن کارگری، عیدی، دسترسی به اقلام احکام در سامانه نرم نگارن، رتبه بندی و ارتقای شغلی، تاکید کرد: در طرح معراج به دنبال این هستیم که افراد علاوه بر ارتقای عمودی به شکل افقی هم ارتقا یابند. در این طرح الزاما برای اعضا آموزش‌هایی در نظر گرفته می‌شود و در ادامه خود جهاددانشگاهی برای آن آموزش فرد افزایش حقوق در نظر می‌گیرد.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی اظهار کرد: با نظام سازی تلاش داریم تا جهاددانشگاهی را به گلستانی تبدیل کنیم که در محیط هم تاثیرات مثبت داشته باشد.

آقاسیدی افزود: در بحث جایگاه شغلی افراد چهار مولفه در جبران خدمت وجود دارد که شامل جایگاه شغلی، توانمندی‌ها و ویژگی فردی عضو، عملکرد و عضویت می‌شود که همه عضو هستند و حداقل پرداخت‌هایی هم هست. جایگاه هم که با توجه شغل فرد مشخص است و عضویت که شامل مشخصات فردی می‌شود و همه این‌ها ۴۰ درصد از جبران خدمت را تشکیل خواهند داد و در چشم انداز مطلوب پیش رو ۶۰ درصد مربوط به عملکرد فرد است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر