بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۲۴۹
معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ارتقای بهره وری و انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و برنامه ریزی لازم در این زمینه از سوی متولیان و بهره برداران انجام شود.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار ایرنا، حسین جعفری در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، افزود: یافته‌های تحقیقاتی و انتقال دانش باید به عرصه کشاورزی نفوذ کند و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند این انتقال را تقویت کنند.
وی گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان ضروری است و مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه‌های کشاورزی باید تقویت و هدفمند شود تا خلق ثروت از دانش صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه از ماموریت‌های مهم حوزه تحقیقات کشاورزی موضوع دانش بنیان کردن و ارتقای بهره وری در این بخش است، گفت: همچنین ماموریت اصلی همکاران ما در مراکز تحقیقاتی باید حل مشکلات اساسی حوزه کشاورزی استان باشد و با همراهی و تقویت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت چشم انداز سند امنیت غذایی، گفت: در این سند که با همکاری و مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، محققان و صاحبنظران تنظیم شده، بهره وری از سایر منابع پایه از جمله کاهش مصرف آب در تولیدات کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است.

این مسوول بیان کرد: امنیت غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد و بستری برای همه امنیت‌ها به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم به اهمیت نقش دانش در ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی اشاره و تاکید کرد: اتفاقات خوب و بسیار مهمی از ابتدای انقلاب در بخش کشاورزی رقم خوده است و باید اتفاقات خوبی نیز در آینده در این بخش رقم بخورد.

روح اله حسنی تصریح کرد: حوزه کشاورزی از خصوصی‌ترین بخش‌های اقتصادی است و نقش دانش در ارتقای بهره وری در این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد.

حسنی با بیان اینکه انتقال علم و دانش باید در راهبرد افزایش محصولات سالم مورد استفاده قرار گیرد، افزود: نقش تحقیقات در عرصه‌هایی از جمله حوزه گندم بسیار اثرگذار است و باید فرمول‌های افزایش تولید به دست کشاورزان برسد و نقش بخش خصوصی در این موضوع می‌تواند موثر باشد.

در پایان این مراسم از زحمات نادر عباسی رئیس پیشین مرکز تحقیقات، قدردانی و محمدرضا عظیمی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان معرفی شد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر