بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۲۵۵
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: پارک علم فناوری تربیت مدرس، در سال گذشته به‌عنوان «هاب علمی» بین المللی کشور با کشور‌های دیگر از جمله پارک علم و فناوری کشور ازبکستان انتخاب شد.
به گزارش بازارکار به نقل از آنا، همایش بین المللی فرصت‌های صادراتی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در کشور‌های آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس، درباره فعالیت‌های انجام شده در فضای علمی ایران گفت: در ایران حدود ۴ نسل آموزشی و تحصیلی شکل گرفته است. نسل اول، نسل آموزشی است. اما نقطه شروع کار دانشگاه تربیت مدرس، نسل دوم آموزشی یعنی تربیت پژوهشگر است.

نادری منش اضافه کرد: نسل سوم و چهارم آموزش، نسلی است که دانشگاه‌های کارآفرینی و پژوهشگری را در کشور تشکیل داده است.

وی افزود: در کشور حدود ۱۳ پارک علم و فناوری درحال فعالیت است که در این میان، دانشگاه تربیت مدرس از جمله پارک‌های علم و فناوری دارای گرید۲ است.

نادری‌منش به ظرفیت‌های فناورانه پارک تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ شرکت مختلف در ۵ شاخه غذا، سلامت، انرژی، آی‌تی و زیست فناوری و بیو تکنولوژی در دانشگاه تربیت مدرس درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال گذشته به‌عنوان هاب تعاملات علمی بین المللی کشور با کشور‌های دیگر از جمله پارک علم و فناوری کشور ازبکستان شدیم.

وی یاد آور شد: هدف از برگزاری این همایش شناخت دو طرفه هر دوکشور از ظرفیت‌های علمی است، این شناخت می‌تواند منجر به شکل‌گیری صندوق‌های مشترک و برخی مراکز دیگر برای نشر بیشتر دانش و همکاری‌های علمی بین دو کشور ازبکستان و ایران شود.

نادری‌منش، اشاره کرد: امیدواریم محدودیت‌های تحریمی و علمی میان کشور‌های دوست و همسایه از جمله ازبکستان، از بین برود.

رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس در پایان گفت: فضای بین‌المللی یکی از مهم‌ترین فضا‌ها برای ما است و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌های داخل کشور را با دانشگاه‌های ازبکستان گسترش دهیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر