بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۲۶۲
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸

به گزارش بازارکار به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از موفقیت دانشجوی پزشکی در کسب رتبه اول کشوری آزمون جامع علوم پایه خبرداد. دکتر عبدالعظیم نجاتی‌زاده، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: امید فرهودنیا دانشجوی علوم پایه پزشکی موفق شد در آزمون جامع علوم پایه مقام اول کشوری را به دست آورد. وی ضمن تبریک به این دانشجو گفت: تحصیل در رشته پزشکی از ۲ مرحله علوم پایه و بالین تشکیل شده است که هرکدام از این مراحل شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند.
دکتر نجاتی‌زاده اظهار کرد: دوره بالین شامل فیزیوپاتولوژی، کارآموزی و کارورزی است. دوره علوم پایه رشته پزشکی شامل۵ ترم می‌باشد و در این دوره دانشجویان با مفاهیم اصولی رشته پزشکی آشنا می‌شوند. رئیس دانشکده پزشکی گفت: با پایان دوره علوم پایه، تمام دانشجویان رشته پزشکی باید در یک آزمون جامع به نام آزمون جامع علوم پایه شرکت کنند تا آموخته‌های‌شان مورد ارزیابی قرار گیرد. در نهایت دانشجویان با کسب نمره قبولی علوم پایه می‌توانند به مرحله بعدی تحصیل خود بروند.
وی اضافه کرد: این آزمون مانند سایر آزمون‌های دانشگاهی به شکل کشوری و با مدیریت مستقیم مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
دکتر نجاتی‌زداه عنوان کرد: دانشجویان پزشکی در برنامه آموزشی جدید درصورتی می‌توانند در آزمون علوم پایه شرکت کنند که برای حداقل ۴۶.۵ واحد از دروس تخصصی علوم پایه و حداقل ۸ واحد از دروس عمومی، نمره قبولی را کسب کرده باشند و میانگین نمرات آن‌ها در این دروس به حد نصاب ۱۲نمره رسیده باشد (به استثنای درس‌های شناور). رئیس دانشکده پزشکی با اشاره با اینکه آزمون علوم پایه هر سال ۲ بار در هفته اول شهریورماه و هفته دوم اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: در هر دوره آزمون علوم پایه، دانشجویانی که جزو ۲.۵ درصد اول کشور هستند به‌عنوان رتبه برتر معرفی می‌شوند و می‌توانند مستقیما در آزمون دستیاری شرکت کنند. وی افزود: هر دانشجوی رشته پزشکی تنها سه بار اجازه شرکت در آزمون علوم پایه دارد. دکتر نجاتی‌زاده در پایان از رئیس و معاون آموزشی دانشگاه تشکر کرد و این موفقیت را به تمامی اساتید، همکاران دانشکده پزشکی و همه دانشجویان عزیز تبریک گفت.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر