بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۳۶۹
دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد امروز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران گشایش یافت.
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

الهام یاوری در نشست خبری دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد است که نسبت به پارسال رشد کمی و کیفی خوبی داشته است. این رویداد برای تحقق اهدافی نظیر نمایش توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان است. همچنین این رویداد برای ایجاد بستر همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف بعدی ایجاد فضای گفتگوی تخصصی برای فهم بهتر کاربرد پژوهش است‌. این موضوع بینهایت مهم است. سومین هدف این نمایشگاه ایجاد شبکه خوبی از دانش آموزان سمپادی از سراسر کشور است. این فرصتی برای ارتباط بین دانش آموزان است.

یاوری در این نشست که هرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران نیز حضور داشت تاکید کرد: امیدواریم تا این ارتباط گسترده تر شود و دانش آموزان سمپادی بیشتری نیز در آینده به این طرح اضافه شوند و بتوانیم از ظرفیت های این دانش آموزان نیز استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع معافیت چهار دهک و پرداخت هزینه به مدارس گفت: هنوز ساز و کار این موضوع ایجاد نشده است و تلاش ما بر این است که مدارس پولی از این چهار دهک دریافت نشود.

یاوری با اشاره به آمار کلی شرکت کنندگان در این رویداد گفت: در این نمایشگاه ۱۱۸ طرح توسط دانش آموزان دختر و ۱۱۹ طرح توسط دانش آموزان پسر به نمایش گذاشته شده است که این طرح‌ها در حوزه های ژنتیک، داروهای گیاهی، هنر، ادبیات فارسی و ... بوده است.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به پرسش بازارکار با اشاره به برنامه‌های سمپاد برای اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان استعداد درخشان در آینده اظهار کرد: مسئولیت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تا انتهای دوران تحصیل دانش آموزان در مدرسه است و این دانش آموزان در صورت حفظ ویژگی نخبگانی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان خواهند بود و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و ... نیز در این زمینه همکاری خواهند کرد. برنامه اصلی ما این است که دانش آموزان چالش‌های موجود در کشور را بشناسند و مهارت‌های خود برای حل مسئله را پرورش دهند. این نکته قابل ذکر است که در سال گذشته قریب به ۱۰ کارسوق ملی برگزار شده و دانش آموزان در این کارسوق‌ها با این حوزه ها و چالش‌های آن‌ها آشنا شدند. در همه این کارسوق‌ها شریکی به جز آموزش و پرورش حضور داشته و همراه با دانش آموزان بوده است. هدف ما این است که دانش آموزان را برای حل مسائل کشور علاقمند شوند و تلاش زیادی برای سرمایه‌گذاری روی مهارت‌های حل مسئله دانش آموزان می‌شود. تلاش و سرمایه گذاری روی دانش، نگرش و منش شخصیتی دانش آموزان در راستای شعار اصلی سمپاد است: هر نیاز کشور یک سمپادی آماده تاثیرگذاری.

یاوری با اشاره به اهمیت همکاری نهادهای مختلف برای تجاری سازی ایده های دانش آموزان سمپاد گفت: دانش آموزان طی یک سال اخیر با تلاش برای کاربردی کردن دانش خود این رویداد را شکل داده اند‌. بیش از دویست نفر از نهادهای مختلف دولتی برای این نمایشگاه دعوت شده اند و امکان حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نیز وجود دارد. سمپاد نمیتواند به تنهایی وارد فاز تجاری‌سازی شود و امیدواریم گروه های خصوصی و دولتی در این فرایند به ما کمک کنند.

وی با تاکید بر فعالیت سمپاد در راستای برقراری عدالت آموزشی اظهار کرد: سمپاد به برقراری عدالت آموزشی کمک میکند و تلاش ما این است که امکانات آموزشی تنها در پایتخت نباشد و دانش آموزان در همه نقاط کشور از این امکانات بهره مند شوند. حضور ۱۶ نفر از دانش آموزان مناطق دو و سه آموزشی در ۴۰ رتبه برتر کنکور نشاندهنده همین موضوع است. همچنین قابل ذکر است که از این ۱۶ نفر ۱۵ نفر جزو دانش آموزان سمپادی بوده اند.

این رویداد قطعا سبب امیدآفرینی خواهد شد و باالتبع منجر به درخشش در آینده می‌شود

در ادامه بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد اظهار کرد: مقام معظم رهبری روی موضوع امید و نگاه به آینده تاکید می‌کند و بر مبنای همین اصول این نمایشگاه برگزار شده که بازخورد بسیار خوبی نیز داشته است. این رویداد قطعا سبب امیدآفرینی خواهد شد و باالتبع منجر به درخشش در آینده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع دو مرحله ای شدن کنکور گفت: امسال برای اولین بار همه امتحانات سه پایه به صورت هماهنگ برگزار می‌شود. تلاش بر این است که مجموعه دانش آموزان به محتوای درسی برگردند. تحلیل نتایج امتحانات بهترین استفاده را برای ما خواهد داشت و عملکرد دانش آموزان به صورت کامل تحلیل خواهد شد. انتهای پیام

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر