بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۴۴۰
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با بهره برداری از پالایشگاه صنعتی خون در گیلان برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

به گزارش بازارکار، تیمور پورحیدری اظهار کرد: این پالایشگاه خون توسط شرکت پلاسما درمان با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در زمینی به مساحت پنج هزار و ۷۰ متر مربع و زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر در سه طبقه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه در محدوده شهرستان شفت در حال ساخت است، تصریح کرد: این مجموعه جواز تاسیس صنعتی و پروانه ساخت این پالایشگاه با ظرفیت ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در سال و تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار ویال دارو با همکاری ۲ شرکت خارجی اجرا می‌شود.

پورحیدری اضافه کرد: احداث این پالایشگاه پلاسمای خون سالانه ۶۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال خواهد داشت و با بهره‌برداری از ظرفیت کامل آن ۷۰ میلیون یورو درآمد بالقوه صادراتی برای کشور پیش بینی می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، این پروژه‌ را در زمره پروژه های ملی اعلام و اظهار کرد: با راه‌اندازی این پروژه ملی نیاز قابل توجهی از بیماران به مشتقات تولیدی این پالایشگاه رفع خواهد شد و دسترسی به این اقلام دارویی مشتق شده برای فعالان نظام سلامت و بیماران تسهیل می شود.

به گفته وی، برای تکمیل این پروژه علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز موردنیاز است و با بهره برداری از آن برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

پلاسمای مازاد درمان به کشوری که فناوری فرآوری پلاسما و تبدیل داروهای مشتق از پلاسما دارد، ارسال و پس از تبدیل پلاسما به دارو، در نهایت دارو وارد کشور می‌شود.
پلاسمای خون مایعی زرد رنگ و روشن است که حدود نیمی از خون انسان را تشکیل می دهد. این ماده برای مبارزه با عفونت، حفظ سطح پی. اچ صحیح خون، کمک به لخته شدن خون و حمل و نقل و دفع مواد زائد از جریان خون، ماده حیاتی محسوب می شود و در این رابطه با کمبود حدود ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در کشور روبرو هستیم لذا این کمبود پلاسما منجر به واردات داروهای مشتق از پلاسما شده است.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر