بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۸۷۸
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خبر داد:
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از کاهش محسوس مصدومان ناشی از حوادث کار در این استان طی یک سال اخیر به عنوان یک اتفاق مهم و مثبت نام برد و گفت: مصدومان حوادث کار استان در یک سال گذشته ۲۸ نفر بودند و این در حالی‌ست که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن ۲۰۹ نفر بوده است.
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲

علی نورانی امروز، 5 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: البته متاسفانه شمار فوتی‌های حوادث کار استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن یک نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه علت افزایش فوتی‌ها به دلیل وقوع حادثه پرتلفات معدن طزره بود افزود: در یک سال گذشته ۱۹ نفر در حوادث کار استان سمنان جان خود را از دست دادند که این رقم در سال قبل از آن ۱۸ نفر بوده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه میزان حوادث کار در استان در مقایسه با میانگین کشوری چندان بالا نیست، ادامه داد: استان سمنان از فراوانی و تعداد حوادث کار در بین ۳۱ استان کشور طی دو سال اخیر رتبه‌های ۱۵ و ۱۶ کشور را داشته است و لذا براساس آمار سمنان جز استان‌های پرحادثه نیست اگر چه جان‌باختن یک نیروی کار نیز زیاد است و باید تمام تلاش خود را برای کاهش حوادث کار به کار بگیریم.

ضرورت طراحی لایه های ایمنی چند لایه در محیط کار

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه استاندارد بودن ماشین آلات و فضا و محط کارگاه در کاهش حوادث کار موثرند تاکید کرد: برای کاهش حوادث کار باید همه مجموعه‌ها، از واردکننده و تولیدکننده ماشین آلات تا سازنده کارخانه و کارخانه دار کار خود را به درستی انجام دهند، گفت: علاوه بر این واحدهای تولیدی نیز کارشناس ایمنی مجرب استخدام و کمیته ایمنی راه اندازی و شرایط پرریسک واحد را بررسی کنند. در کنار این‌ها بازرسان اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی نیز باید نظارت خود را به درستی اعمال کنند.

نورانی از توجه به این قوانین بنیادین به عنوان کلید اصلی کاهش حوادث کار نام برد و اظهار کرد: در محیط کار باید لایه های ایمنی چندلایه طراحی شود تا اگر سیستم ایمنی در یکی از لایه ها دچار خطا شد، لایه ثانویه فعال شود.

ارائه ۲۳ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در استان

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا از آموزش ایمنی به عنوان یک راهبرد موثر برای کاهش حوادث کار نام برد و گفت: به منظور جبران کمبود نیروی بازرس و کمک به ارتقای ایمنی در محیط کار، طی یک گذشته ۱۸ هزار نفر آموزش ایمنی و مسائل مرتبط با آن به کارگران استان ارائه شده است. علاوه بر این ۵۰۰۰ نفر ساعت آموزش نیز به تشکل‌های کارگری ارائه شده است.

نورانی از تاسیس انجمن ایمنی کار در استان به عنوان یک گام مهم در این بخش یاد کرد و افزود: علاوه بر این تشکل‌های غیردولتی نیز به پایش ایمنی کار در استان می‌پردازند. همچنین این تشکل‌ها در زمینه آموزش ایمنی کار نیز دوره‌های مختلفی برگزار می‌کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر