بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۶۹۹
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال ۱۴۰۲، ۵۷۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در قم صادر شده که نشان‌دهنده استقبال گسترده سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های تولیدی در این استان است.
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

اکبر ابدالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بازارکار، افزود: طی مدت یاد شده ۴۹۶ جواز ایجادی با سرمایه‌گذاری ۱۴۱ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای هشت‌هزار و ۸۱۰ نفر و همچنین ۸۰ جواز توسعه‌ای (طرح توسعه در واحدهای موجود) با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۵۲۸ نفر در استان قم صادر شد.

وی تاکید کرد: میزان استقبال سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت قم بالاست و به همین دلیل اداره کل صمت و سایر دستگاه‌های متولی در صدور مجوزهای لازم و اختصاص زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی، براساس اولویت‌بندی‌های تعیین شده در مسیر توسعه صنعتی استان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان قم از حضور سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی دانش‌بنیان، پیشرو و پیشرفته، کم‌آب‌بر، پاک و دارای سازگاری بیشتر با محیط زیست،‌ دارای اشتغالزایی بالا و تامین کننده نیازهای مهم کشور استقبال می‌کنیم و در این زمینه به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داریم.

گفتنی است میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، اشتغالزایی برای پنج هزار نفر بود که در جریان آخرین پایش صورت گرفته، مشخص شد بیش از این تعداد یعنی پنج‌هزار و ۱۷۱ مورد اشتغال در بخش‌های یاد شده ایجاد شده‌است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر