بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۷۸۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: جوانان جویای کار به سمت کارآفرینی و خلق ایده هدایت شوند.
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

سید فرهاد ناصری‌نیا امروز (سوم اردیبهشت ماه) در جمع کاکنان اداره تعاون کار و رفاه اجماعی شهرستان الیگودرز، بیان کرد: رویکرد و اولویت اصلی وزارت کار خدمت صادقانه، ایجاد اعتماد بین مردم، رصد و رفع مشکلات از نزدیک و بدون واسطه است.

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعه برای دریافت خدمات از اداره‌های ما، قشر زحمتکش کارگر و کارفرماست، اظهار کرد: خدمت صادقانه و دلسوزانه به این قشر پرتلاش که فرآیند تولید و چرخ اقتصاد به دست آنهاست، کمترین کاری است که می‌توانیم برای آن‌ها انجام دهیم و می‌طلبد در این راستا تکریم شوند و فرآیند انجام کارشان تسهیل و تسریع شود.

او با بیان اینکه باید فرهنگ کار بین جوانان و مردم نهادینه شود، افزود: کار می‌تواند در هر عرصه اقتصادی باشد و فقط پشت میز نشینی و کار در دولت و اداره نیست و در این زمینه جوانان و افراد جویای کار با مهارت‌آموزی و توانمندسازی به سمت کارآفرینی و خلق ایده هدایت شوند.

ناصری‌نیا بازرسی مستمر از واحد‌های اقتصادی را ضروری دانست و گفت: بازرسان کار با همکاری بازرسان اداره کل باید از واحد‌های کارگری شهرستان مستمرا دیدن کنند و هم در بخش ایمنی و بهداشت و هم در بخش حقوق و دستمزد پیگری کنند تا اجحافی در حق کارگر نشود. ضمن اینکه با کارفرمایان همکاری لازم را در راستای رفع مشکلات واحد‌های اقتصادی داشته باشند.

وی اظهار کرد: تلاش شود در حوزه روابط کار بخصوص رسیدگی به دادخواست‌های کارگری، امور تسریع و تسهیل شود تا نارضایتی بین این کارگر و کارفرما ایجاد نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در بررسی دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی باید اولا به‌صورت سازشی و بدون طرح در مراجع حل اختلاف، حل و فصل شود، ثانیا زمان رسیدگی باید کمتر از یک ماه باشد و با دقت و به عدالت و قانونی ختم به خیر شود.

او به همراه معاون اجتماعی اداره کل، از مجموعه ورزشی کارگران الیگودرز دیدن کرد و ضمن بررسی مسائل و مشکلات این مجموعه بر تسریع کار پیمانکاران مربوط برای تکمیل و بهره‌برداری از استخر در حال ساخت مجموعه ورزشی کارگران تاکید کرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر