بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۹۷۰
رئیس پلیس فتای استان زنجان از کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی با شگرد جعل و ایجاد مبلغ حبابی روی کارت‌های NFC خبر داد.
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

سرهنگ سیداحمد موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برابر اخبار و گزارش‌های مردمی مبنی بر کلاهبرداری با فروش کارت‌های NFC، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.  با انجام تحقیقات از مال‌باختگان و گرفتن دستور قضایی، دو نفر متهم به هویت‌های معلوم در زنجان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتای زنجان انتقال داده شدند.

 

وی بیان کرد: با بررسی‌های فنی مشخص شد این دو متهم از طریق اپلیکیشن موبایلی با دستکاری روی کارت‌های NFC اقدام به ایجاد موجودی به نام بانک‌های مختلف می‌کردند و با اقدامات متقلبانه با ادعای موجودی کلان، کارت‌ها را می‌فروختند.

 

موسوی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند؛ ولی در مواجهه با مدارک و مستندات به کلاهبرداری از افراد با این شگرد اعتراف کردند.

 

وی با بیان اینکه با هوشیاری کارگاهان پلیس فتا از ۴۰ فقره کارت مکشوفه از متهمان، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان موجودی به‌صورت حباب احصا شد، گفت: متهمان با فروش این کارت‌ها در معاملات کلان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که قبل از رسیدن به مقاصد خود روانه زندان شدند.

 

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا یا سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر