بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۷۳۴
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم، آموزش های فنی و حرفه ای را کلید اشتغال دانست و گفت: بر اساس آخرین رصد وضعیت دانش آموختگان این دانشگاه، بیش از ۶۵ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کارشده‌اند.
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

محمدرضا فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار کار، افزود: بیش از ۴۵ درصد اشتغال آن‌ها نیز مرتبط با رشته تحصیلی بوده‌است.
به گفته وی؛ عمده فعالیت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای در حال حاضر در سطح کاردانی و کارشناسی با هدف تربیت تکنیسین مهارتی است.
وی ۷۰ درصد از آموزش های این دانشگاه را کارگاهی و مهارتی عنوان کرد و گفت: آموزش‌های عملی این دانشگاه در ۳ هزار و ۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه و ۳۰ درصد دیگر نظری انجام می شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، ادامه داد: دانش آموختگان علاوه بر داشتن توانمندی علمی، از مهارت‌های عملی و کاربردی لازم نیز برخوردار بوده و اکثراً در زمینه های مربوط به رشته تحصیلی خود جذب بازار کار می‌شوند.
فاضلی گفت: همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم ارتباط خوبی با بخش صنعت استان دارد و تلاش می‌کند کارشناسان مورد نیاز صنایع مختلف را با ارائه آموزش‌های لازم مهارتی، پرورش دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور دارای اعتبار می باشد.
دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم با دو زیر مجموعه آموزشکده پسران و دختران در ۳۳ رشته فنی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فعال است،‌ این دانشگاه دارای هفت عضو هیات علمی است .

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر