بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۹۰۷
سرپرست اداره کل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری از ارائه ۱۵همت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد که امسال در اختیار فعالان در روستا‌ها قرار می‌گیرد. سرپرست اداره کل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری از ارائه ۱۵همت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد که امسال در اختیار فعالان در روستا‌ها قرار می‌گیرد.
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری برنا، هادی فلاحی با بیان این که در سال ۱۴۰۲ شاهد جا به جایی آمار روستایی بودیم، از رونق اشتغال و اقتصاد خبر داد و گفت: فضای روستا‌ها از کسب و کار‌های مرسوم و سنتی رنگ و تنوع یافته است.

این کسب و کار‌ها در حوزه صنایع خلاق و صنایع دستی رشد کرده و کسب و کار‌ها از ترکیب چند رشته هنری و صنعتی خلق شده است.

سرپرست اداره کل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری با بیان این که در سال گذشته حدود ۴۳۶ هزار نفر اشتغال در محیط‌های روستایی ثبت شده است، اظهار کرد: این آمار شامل فرصت شغلی جدید و این آمار بر اساس اطلاعات وزارت کار می‌باشد که در دستگاه‌های مختلف ثبت شده است.

فلاحی ادامه داد: در مجموع هماهنگی و هم افزایی باید در روستا‌ها اتفاق افتد و خودمان هم برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به رویداد ملی مدار گفت: کسب و کار‌های فناورانه باید مورد حمایت قرار گیرند و رونق پیدا کنند که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور هماهنگ هستیم.

سرپرست اداره کل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری با اشاره به وجوه و اهداف مختلف پروژه مدار گفت: این رویداد دارای سه رکن بانک مرکزی، معاونت توسعه روستایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

فلاحی با بیان این که بانک مرکزی در قالب این رویداد حمایت تسهیلاتی دارد، خاطرنشان کرد: امسال حدودا ۱۵همت تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده که ان شاالله توزیع خواهد شد.

وی درباره ارائه تسهیلات گفت: در بحث کسب و کار صرفا موضوع مالی را نباید در نظر گرفت؛ ما در شورای عالی جهاد و معاونت، خدمات مختلفی از جمله مسائل حقوقی، فرهنگی، رسانه‌ای و... را در کنار تسهیلات در نظر داریم و لذا ابعاد مختلفی کمک می‌کند تا یک کسب و کار شکل گیرد.

سرپرست اداره کل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری با بیان این که در اسرع وقت گزارش‌های نظارتی را اعلام خواهیم کرد، افزود: تسهیلات اشتغال پایدار به دستور رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شده بود و مابقی آن حدود ۱۵ همت امسال ارائه می‌شود.

فلاح به رادیو گفتگو گفت: روستاییان با مراجعه به بانک‌ها این تسهیلات را دریافت کرده و در ابتدا از منابع دیگر پرداخت می‌کنند و ان شاالله در یکی دو ماه آینده روند این ارائه تند‌تر خواهد شد.

دفاتر ما در استانداری‌ها پاسخگوی دوستان در فضای روستایی هستند و عزیزانی که در حوزه کسب وکار روستایی ایده و برنامه دارند، به دفاتر ما مراجعه کنند.

وی افزود: امسال روستا آباد را در دستور کار داریم که برنامه‌ای مفصل برای تجاری سازی محصولات روستایی و عشایری می‌باشد و رویداد مدار هم کسب و کار‌های دانش بنیان را پوشش می‌دهد.

همچنین الگوی بهار خدمات پشتیبان را برای زنجیره ارزش سازماندهی می‌کند؛ از این رو کسب وکار‌های روستایی به پشتیبان‌هایی نیاز دارند که به کار آفرینان محلی واگذار می‌شود.

سرپرست اداره کل اشتغال و سرمایه گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری به رادیو گفتگو گفت: در یک ماه پیش رو اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری و رسانه‌ها صورت می‌گیرد و همه این اتفاقات با هماهنگی تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های مربوطه اتفاق می‌افتد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر