بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۹۸۳
مشهد-ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون حوزه کشاورزی در کشور پایین است، در حالیکه مکانیزاسیون در جهش تولید و امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

به گزارش ایرنا، دکتر سید مجتبی خیام نکویی روز پنجشنبه 6شهریور ماه در حاشیه بازدید از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران بدون اشاره به آمار بیشتر در این زمینه افزود: افزایش ضریب مکانیزاسیون برای ارتقای امنیت غذایی و جهش تولید در کشور امری ضروری و مورد حمایت است.

وی ادامه داد: باید در جهت ترویج افزایش ضریب مکانیزاسیون حوزه کشاورزی بیش از پیش کوشید.

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی امروز یک طرح و دستگاه در مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در سفر یک روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی از ۲ دستگاه پیاز کار و سورتر(مرتب کننده) رونمایی شد.

مسعود نجفی با بیان اینکه این دو دستگاه می تواند به صورت چشمگیری بهره وری در تولید زعفران را افزایش دهد، اظهار کرد: طرح زعفران مهمترین طرح پژوهشی کلان مرکز خراسان رضوی بوده، چرا که زعفران مهم‌ترین محصول استراتژیک خراسان است.

وی با اشاره به رونمایی از طرح بهبود دهنده آرد و نان کامل با حضور معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد: این طرح فناورانه حاصل تلاش یکی از شرکت های دانش بنیان در دهکده فناوری و نوآوری خراسان رضوی است که امکان تولید نان کامل با افزایش امکان چرخش ۳۶۰ درجه نان، با قیمت ارزان و نگهداری آسان را فراهم می‌کند.

در پی مصوبه نخستین سفر دولت سیزدهم به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی مصوب شد که در ۱۳ اردیبهشت همان سال این مرکز ایجاد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در قالب این دهکده تمامی ایده‌های نو و دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دامی برای تحقیق و بررسی مورد حمایت قرار می گیرد، استقرار شرکتهای فناور با هدف تجاری شدن ایده ها و سپس ورود شرکتها به شهرک های صنعتی و ورود به مرحله تولید انبوه، از اهداف حمایت از شرکتهای فناور و دانش بنیان در این دهکده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر