بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۳۸۹
سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خراسان شمالی به مناسبت هفته کار و کارگر با حضور استاندار، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیران دستگاههای اجرایی و نهادهای استان برگزار شد.
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی« محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۳ زنجیره ارزش در استان شناسایی شده که برای توسعه آن در ابعاد مختلف ۲۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: زنجیره های ارزش استان بخش های مختلف از جمله گوشت قرمز، فرش دستباف، گیاهان دارویی و فولاد را شامل می شود که برنامه توسعه و تکمیل آنها تهیه شده است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه صادرات از بسترهای رونق تولید است، افزود: خراسان شمالی با ۳۸ کشور مبادله تجاری دارد و در این زمینه صادرکنندگان با مشکل تعهد ارزی روبه رو هستند که این موضوع نیز هفته آینده در نشست هیات دولت مطرح خواهد شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی استان سبب افزایش تولید و کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری شده است.
مهدی اسلام خواه افزود: طی دوسال و نیم گذشته، بیش از ۳۰ هزار شغل تعهدی در خراسان شمالی ایجاد شده است و در سال گذشته نیز تعهد اشتغال استان کامل و ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر شغل ایجاد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی در این بخش طی سال ۹۹ حدود ۵ میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که نشان از پیگیری‌های نماینده دولت در استان و تلاش همکارانم در این مجموعه است.
اسلام خواه به مطالبات کارگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: کاهش مطالبات کارگری یکی از دغدغه‌های ما در استان بود و با پیگیری‌های بسیار از ۳۰ میلیارد تومان به دو میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و نشان از بهبود وضعیت تولید در استان دارد.
وی گفت: کالابرگ نیز یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت بود که برای مشمولان دهک‌های یک تا هفت اجرا شد و در استان خراسان شمالی تاکنون حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان خرید توسط مردم با استفاده از این طرح انجام شده است.
گفتنی است در پایان این مراسم 26 نفز از نخبگان حوزه کار و تولید در جامعه کارگری و کارفرمایی استان تقدیر به عمل آمد.


ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر