بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۵۰۷
وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران: وزیر دادگستری درباره کاهش هزینه مردم و اشتغال پذیرفته شدگان آزمون وکالت گفت: پیش بینی قرار است انجام شود که وکالت در بسیاری از دعاوی اجباری شود. هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت باید جبران شود، این اتفاق موجب بهبود وضعیت درآمدی و تضمین شغلی وکلای دادگستری می‌شود.
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار ایلنا، امین حسین‌رحیمی وزیر دادگستری در پایان نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اصلاحات ویراشی در قانون جرایم راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار دادیم. طبق اصلاحاتی که در دستور کار دادیم، جرایم ریالی تخلفات حادثه‌ساز، مانند سبقت ممنوع در جاده‌های یک طرفه، عبور از چراغ قرمز و همچنین رانندگی در حالت نامتعارف از جمله این جرایم هستند که چندین برابر افزایش یافته است.

وزیر دادگستری درباره برخورد و ضرورت بازرسی از کم‌فروشی و گران‌فروشی‌ها گفت: با تصمیمات وزارت صمت پست قائم مقامی در امور بازرگانی ایجاد شده که کنترل بر شرکت‌ها، کارخانجات و خرده‌فروشی‌ها شدت می‌گیرد و سازمان تعزیرات هم جریمه‌ها را سنگین کرده، اما باید نظارت هم داشته باشد با قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی، همکاری خواهد داشت.

رحیمی درباره لایحه جامع وکالت گفت: مقدمات این لایحه در قوه قضاییه و وزارت دادگستری در حال تدوین است.

وزیر دادگستری درباره کاهش هزینه مردم و اشتغال پذیرفته شدگان آزمون وکالت گفت: پیش بینی قرار است انجام شود که وکالت در بسیاری از دعاوی اجباری شود. هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت باید جبران شود، این اتفاق موجب بهبود وضعیت درآمدی و تضمین شغلی وکلای دادگستری می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
نظرتان درمورد تصمیم وزارت کار مبنی براختصاص 25 درصد ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان دراستان های سراسر کشور چیست؟