بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۸۰۵
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک‌ونوجوان گفت: در حال حاضر در بازار نشر، ترجمه بر تألیف غلبه دارد اما در کانون این وضعیت عکس است و ۷۰ درصد تولیدات تألیف و ۳۰ درصد ترجمه هستند.
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

به گزارش بازارکار، حامدعلامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در گفت‌وگو با  مهر درباره فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در دوره مدیریتی خود گفت: در دوره جدید مدیریتی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سند راهبردی پنج‌ساله کانون را تنظیم کردیم و در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم. به این‌ترتیب اساس کار، پرورش فکری و ذوقی بچه‌هاست که شروع آن باید با استعدادیابی باشد و باید زبان مخاطب کار را پیش ببریم، ابزار کار ما هنر است. ما در ساحت‌های هنری، ادبی و فرهنگی کار را پیش می‌بریم و تمرکزمان بر روی تولیدات بوده است.
وی افزود: سال ۱۴۰۲ سه‌میلیون کتاب چاپ کردیم. در حوزه فیلمسازی نیز به روزهای اوج کانون رسیدیم و در سال گذشته و سال پیش‌تر دو فیلم ساختیم، همچنین در جشنواره کودک نیز فیلم داشتیم. در حال حاضر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از تصدی‌گری عبور کرده و به‌سمت تولی‌گری حرکت کرده است. خوشبختانه در جشنواره اسباب بازی که سال گذشته برگزار کردیم ۱۲۰ تولید کننده داخلی داشتیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: پویانمایی «بچه‌زرنگ» حدود ۶۳ میلیارد فروش و یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیننده داشته است. اینجا نیز تولی‌گری کردیم و به سراغ گروه‌هایی رفتیم که این کار را بلد هستند و از آنها حمایت کردیم. در حوزه رسانه نیز ما به دنبال ایجاد مرکز رسانه کودک و نوجوان هستیم.
علامتی درباره حجم تولیدات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در حوزه کتاب و میزان تألیف گفت: همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر در بازار نشر، ترجمه بر تألیف غلبه دارد اما در کانون این وضعیت عکس است و ۷۰ درصد تولیدات تألیف و ۳۰ درصد ترجمه هستند. تربیت نویسندگان جوان، توجه به رمان نوجوان و در عین حال حساسیت روی تولید کتاب فاخر از جمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.
وی گفت: یکی از سرمایه‌های اصلی کانون اعتماد مردم است وقتی مردم اعتماد دارند مسؤولیت ما بالا می‌رود و بر این اساس در حوزه تولید کتاب هم در بخش نشر و هم کیفیت حساسیت داریم. به این‌ترتیب روی تیراژ، عنوان، کیفیت محتوایی، چاپ، صفحه آرایی و نوع کتاب حساسیت زیادی در کانون وجود دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر