بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۸۵۷
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان اعلام کرد
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان از افتتاح ۱۳ پروژه‌ آموزشی در همدان طی دهه فجر خبر داد.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

به گزارش بازارکار از فارس، حمید شیرازیانی اظهار کرد: روز سیزدهم بهمن‌ماه ۹۵۰ طرح آموزشی بزرگ در کشور به صورت متمرکز و وبیناری توسط رئیس جمهور بهره‌برداری می‌شود که در استان همدان ۱۳ پروژه‌ افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته از منابع تملک دارایی ۷۳ میلیارد تومان دریافت کردیم که قریب به ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت گفت: امسال اعتبار نوسازی دو برابر افزایش یافته و ۱۵۵ میلیارد تومان از منابع مختلف مبادله موافقت‌نامه داشتیم که فعلا ۴۸ میلیارد تومان برای ۱۴۸ پروژه دریافت شده است.
 مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۹۶ میلیارد تومان از منابع مختلف اختصاص یافت که ۹۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده و پیش‌بینی می‌شود به طور کامل این اعتبار دریافت شود.
وی با اشاره به اینکه تجمیع اعتبارات استانی سال گذشته بالغ بر ۵۵۱ میلیارد تومان بوده که ۴۴۹ میلیارد تومان تخصیص یافت و رشد قابل توجهی داشت عنوان کرد: ۱۸۰ پروژه عمرانی در قالب‌های مختلف در دستور کار داریم که ۲۰۰ پروژه ملی را هم شامل می‌شود.
شیرازیانی با بیان اینکه در سال جاری طرح شهید پناهی را داشتیم که مبنای آن جمع‌آوری مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۱ نفر بود افزود: در سطح استان پنج مدرسه کانکسی شناسایی شده و قراردادها برای ساخت مدرسه منعقد شده که در دهه فجر سه پروژه بهره‌برداری می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۱ مدرسه کانکسی دیگر هم در استان وجود دارد که کار ساخت مدرسه به جای آنها توسط موسسه خیریه‌ای انجام می‌شود گفت: در مجموع ۱۷ پروژه کانکسی در سطح استان داریم که پیش‌بینی می‌شود با ساخت این مدارس اولین استانی باشیم که مدرسه کانکسی نخواهد داشت.
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه ۶۰ مدرسه سنگی در تفاهمنامه است که طبق قرارداد با قرارگاه امام حسین مجتبی(ع) ساخته شود گفت: شرکت‌هایی هم در دستور کار دارند مدارسی را بسازند و برای نمونه شرکت میهن چند مدرسه در حال ساخت دارد.
وی به طرح شهید عجمیان اشاره کرد که در آن ۹۰۰ مدرسه شناسایی و ۵۵۰ مدرسه در دستور کار رنگ‌آمیزی قرار گرفت خاطرنشان کرد: ۳.۵ میلیارد تومان از وزارت آموزش و پرورش، ۲۰۰ میلیون تومان آموزش و پرورش استان و ۳۰۰ میلیون تومان خیرین کمک کردند که رنگ‌آمیزی مدارس انجام شد.
شیرازیانی با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری به استان ۸۶۸ میلیارد تومان برای اداره نوسازی مدارس استان تعهد شد که ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته عنوان کرد: ۲۳ مدرسه در حال مزایده و فروش و قیمت گذاری است تا آورده آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هزینه شود.
وی با اشاره به اختصاص اعتباری از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل استخرهای شنا در شهرستان‌هایی از استان افزود: اعتباری برای کانون‌های فرهنگی نیز تخصیص یافته است.
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه تامین اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی از فروش اموال نیز چشم‌گیر است و باید محقق شود گفت: از محل اعتبار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی امسال تاکنون ۳۱ میلیارد تومان دریافت و هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه خرید تجهیزات آموزشی از ابتدای دولت انجام شده که ۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته بوده است افزود: امسال تاکنون ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
شیرازیانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت محوطه مدارس انجام شده است اضافه کرد: منابع بالغ بر ۲۵۰ هزار مربع ایزوگام نیز تامین شد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان بیان کرد: در جشنواره بیست و چهارم ۷۴ میلیارد تومان تعهد ایجاد شده بود که صدرصد تحقق یافت و در جشنواره بیست و پنجم بیش از ۹۰ میلیارد تومان تعهد بود که تاکنون ۶۰ درصد تحقق یافته  است.
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۲ تا مهرماه امسال ۳۷۴ پروژه توسط خیرین مدرسه ساخته شده که ۹۰۵ خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی با ما همکاری دارند گفت: در راستای تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام ۱۶ پروژه آموزشی در سال گذشته افتتاح شد.
وی با تاکید به اینکه دهه فجر امسال ۱۳ پروژه آموزشی با زیر بنای ۷ هزار متر مربع با ۷۳ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان می شود خاطرنشان کرد: تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی ۱۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری مصوبه داشت که سال گذشته حدود ۲.۵ میلیارد تومان و امسال ۶ میلیارد تومان در قالب اوراق دریافت شده و کار انجام می‌شود.
شیرازیانی با اشاره به اینکه ۳۰۰ دانش‌آموز عشایری در استان داریم که فرآیند تامین مدارس برای آنها به نحوی است که ممکن است تنها دو ماه در استان باشند و بقیه ماه‌ها کلاس خالی بماند افزود: برای تامین مدارس این دانش‌آموزان با همکاری خوزستان، هفت مدرسه کانکسی در حال ساخت است که تجهیزات آن توسط همدان تامین می‌شود.
وی با اینکه در استان همدان ۲ هزار و 
۶۰۰ مدرسه داریم که قریب به ۱۴ درصد مدرسه باید تخریب و نوسازی شود اضافه کرد: ۳۵ درصد مدارس استان نیز شرایط مقاوم‌سازی را دارند و بالغ بر ۵۵ درصد مدارس مستحکم هستند.
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه شهرک‌سازی در مسکن ملی ممکن است سال‌های آینده چالشی را ایجاد کند و نیاز به ایجاد مدرسه باشد گفت: طبق ماده ۱۸ قانون، متولی ساخت این شهرک‌ها موظف است زیر ساخت‌های لازم را در حوزه مدارس در این مناطق تامین کند.
وی بیان کرد: بالغ بر ۴۰۰ مدرسه غیرانتفاعی در استان است که ۲۶ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر