بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۳۴۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه تعاون یکی از کارآمدترین بخش های اقتصادی مردم محور است، گفت: طی سال جدید اشتغال محله محور را بر اساس تشکیل تعاونی های محله ها دنبال می کنیم.
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴

به گزارش بازارکار از برنا از اهواز، محمد راضی جلالی در نشست بررسی برنامه های اقتصادی دولت در راستای تحقق شعار سال که با حضور مدیران اقتصادی و بانک های استان، در محل سالن جلسه های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد، به تبیین و تشریح برنامه ها و سیاست های اقتصادی استان طی سال ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار کرد: امسال که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نام"سال جهش تولید با مشارکت مردم" مزین گشته، وظیفه داریم از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق این هدف و راهبرد بهره ببریم.
او با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۹ هزار فرصت شغلی جدید است، خواستار تدوین برنامه های منسجم و کاربردی در حوزه اشتغال با مشارکت حداکثری مردم شد و گفت: باید در قالب یک حماسه مشارکت جمعی و با بهره گیری از خرد جمعی و پرهیز از قوانین دست و پاگیر، شرایط آسانی برای حضور مردم در اقتصاد فراهم‌ کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ترویج فرهنگ کار و فرهنگ تعاون را لازم دانست و افزود: متاسفانه به دلایل مختلف، فرهنگ کار در استان شرایط مناسبی ندارد. اغلب کارجویان به دنبال مشاغل مزد بگیری هستند و کار را صرفاً در استخدام ها می بینند، لذا لازم است در حوزه ارتقای فرهنگ کار برای خود و همچنین کار جمعی برنامه ریزی و اقدام لازم با مشارکت مجموعه های فرهنگی استان انجام شود.
راضی جلالی ادامه داد: طی روز گذشته نشست خوبی با حضور اساتید دانشگاه، برخی مدیران اجرایی و فعالین کسب و کار و اقتصادی به دعوت کتابخانه‌های عمومی استان با همین دستور کار برگزار شد.
او تعاون را بهترین الگوی اقتصادی بر پایه مشارکت مردمی در توسعه اقتصادی دانست و اضافه کرد: با رونق بخش تعاون شاهد حضور مردم در چرخه تولید خواهیم شد، لذا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان مکلف است با برنامه ریزی و ایجاد انگیزه و تدوین راهکارهای تخصصی، حضور پررنگ مردم را در اقتصاد استان در قالب اقتصاد تعاونی هدف گذاری کند.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان به وجود برخی مشکل ها در بخش تعاون اشاره و بیان کرد: متاسفانه اغلب تعاونی های استان پس از تشکیل به حال خود رها می شوند، بنابراین لازم‌ است آموزش در حوزه تعاون جدی‌تر دنبال شود و این تعاونی ها را در بخش های مختلف از جمله فرهنگ کار گروهی، بازاریابی، الگوهای استاندارد کسب و کار، علم‌ مدیریت و… آموزش داد.
راضی جلالی افزود: علاوه بر لزوم آسیب شناسی جدی در حوزه تعاون استان، ضروری است در این بخش مهم، ظرفیت سنجی علمی و میدانی انجام که مشخص شود در کدام منطقه چه ظرفیتی می‌تواند موفق تر عمل کند و این امر عمدتا ماموریت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان در پایان خواستار برگزاری منظم‌ جلسه ها شد و تاکید کرد: با برنامه ریزی و برگزاری منظم این نشست ها، موارد احصاء شده در قالب یک بسته پیشنهادی در حوزه تعاونی هر چه سریع تر توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.
لازم به ذکر است که در این نشست حاضرین به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرهای خود پرداختند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر